Zaloguj

Zarejestruj się

Zaloguj przez Facebook

Wiadomości24 > Cywilizacja > Religia > Cud eucharystyczny w Sokółce

Pozycja materiału w rankingach:

3305 miejsce

Dział: Religia

Ocena: 59pkt

Oceń:

Cud eucharystyczny w Sokółce


Cuda cuda ogłaszają! Do niebywałego zdarzenie doszło w Kościele parafialnym pod wezwaniem św. Antoniego w Sokółce w diecezji białostockiej.

 / Fot. Jarosław WalendziakBardzo dziwna sytuacja miała miejsce w parafii św. Antoniego w Sokółce w diecezji białostockiej. Podczas rozdawania komunii świętej kapłan upuścił "komunikant-hostię", która jest przeznaczona dla wiernych. Na mocy przepisów liturgicznych taki "komunikat" należy schować do "waskulm". Waskulum jest to naczynie liturgiczne, w którym znajduje się woda do tzw. naturalnego rozkładu komunikanta - wodę tą należy wylać w odpowiednio wcześniej przystosowane miejsce.

Tak też uczyniono. Ale po kilku dniach zauważono, że owa hostia się nie rozłożyła. A co jest jeszcze dziwniejsze, woda zabarwiła się na kolor czerwony przypominając krew. Gdy specjaliści zbadali komunikat, okazało się, że mają do czynienia z kawałkiem mięśnia sercowego.
Czyżby był to cud i zarazem pierwszy cud eucharystyczny w Polsce?.

Cud z Sokółki bada prokuratura

Kuria Białostocka, reprezentowana przez ks. Andrzeja Dębskiego i ks. proboszcza Stanisława
Gniedziejko, podkreśla potrzebę modlitwy, a także wskazuje na czas, który jest najlepszym doradcą w takich sytuacjach. Kiedy komisja zbada dowody cudu i przesłucha odpowiednich świadków oraz uzyska pewność, wtedy o wydarzeniu zostanie poinformowana Stolica Apostolska, która rozstrzygnie czy jest to cud eucharystyczny.

Źródła:
www.wspolczesna.pl
www.poranny.pl
www.wp.pl

Zobacz także:

Jarosław Walendziak OFFline profil autora

Autor: Jarosław Walendziak

Napisz do autora

Artykuły (11) Galerie (0) Średnia ocen (4.28)

Wiek: 28 | Miejscowość: Toruń | Kraj: Polska

O mnie: Ad quas res aptíssimi érimus, in iis potíssimum elaborábimus - Najwięcej dokonamy w tym, do czego będziemy najbardziej uzdolnieni

Ostatnie artykuły autora:

Pozycja autora w rankingach:

Komentarze: 37

Sortuj komentarze:

Edward Ącki xD

Edward Ącki xD 03.11.2010 16:18

Ocena: Ocena pozytywna 42 Ocena negatywna 38

Zazwyczaj nie wierzyłem w cuda, ale to mnie jednak przekonało:P

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ratomir Wilkowski 06.10.2009 09:21

Ocena: Ocena pozytywna 71 Ocena negatywna 45

Cudu CD: link

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tomasz Sroczyński 02.10.2009 21:44

Ocena: Ocena pozytywna 40 Ocena negatywna 40

Tak, masz rację. Nie są w stanie wnioskować o okolicznościach "powstania" próbki.
Dlatego lekko odszedłem od tematu na temat Lanciano i św. Januarego :P.
Księża sami zalecają dystans na razie do tego odkrycia i mam wrażenie że ludzie o tym zapominają; a Fakt ofkoz stawia wykrzykniki w innych miejscach żeby nie mieć sumienia pisać ludziom, że mają być ostrożni x].

Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Autor usunął profil 02.10.2009 21:40

Ocena: Ocena pozytywna 49 Ocena negatywna 43

Tomku, ale patomorfolodzy potwierdzili tylko co im przyniesiono.
Nie co się stało z hostią.
To niczego nie dowodzi.
Jak na razie to ''cud'' tego co podobno znalazł.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tomasz Sroczyński 02.10.2009 21:37

Ocena: Ocena pozytywna 51 Ocena negatywna 47

Natomiast na bank znalazłem że Odoardo Linoli jest tym za kogo się go uważa ;]:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=Search&Term=%22Linoli%20O%22[Author]&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_RVAbstractPlus
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/4950729?log$=activity

Jest Bertelli ale inne imię, nie wiem:
http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowPDF&ArtikelNr=146696&Ausgabe=238586&ProduktNr=224197&filename=146696.pdf

Natomiast tutaj jest o jakimś Ruggero Bertelli i widzę słowo "anatomia" (nie znam włoskiego):
http://www.ircc.unito.it/siai2009/SIAI
np. "1970 Congresso internazionale di Anatomia (Leningrado)

• XXIX Convegno Palermo, 11-14 Ottobre 1971
Presidente, Prof. Enrico Allara
(presiede in assenza del Prof. Ruggero Bertelli)"

I jeszcze tu:
http://www.unife.it/dipartimento/morfologia/privata/la-tradizione-anatomica-ferrarese
Tłumaczenie fragmentu wg Babelfish:
"To completed intense activities, in years 1934 and 1935, respective under the direction of the Prof. Ruggero Bertelli and the Prof. Gastone Lambertini, all the material collected in the Anatomical Cabinet was transferred in the new Institute and placed in a large one it knows it to the first one slowly, purposely predisposed."

Po tym mało wyrafinowanym śledztwie jestem skłonny uznać obie postaci za rzeczywiste, ale mogę dociekać dalej.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tomasz Sroczyński 02.10.2009 21:29

Ocena: Ocena pozytywna 48 Ocena negatywna 42

Nie, to nie ten. Syf :F. Nic nie pisałem na razie. Szukam dalej.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tomasz Sroczyński 02.10.2009 21:25

Ocena: Ocena pozytywna 44 Ocena negatywna 42

http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_Lanciano

Wspomniany w artykule profesor Bertelli: http://www.unisi.it/ricerca/dip/dir_eco/bertelli.html

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tomasz Sroczyński 02.10.2009 21:22

Ocena: Ocena pozytywna 54 Ocena negatywna 33

"w przypadku cudu w Lanciano różna objętość bryłek krwi i anomalia związana z masą"
Rozbiłem jedną rzecz na dwie, bez sensu. Przepraszam.

Pozdrawiam ;).

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tomasz Sroczyński 02.10.2009 21:21

Ocena: Ocena pozytywna 46 Ocena negatywna 38

W takim razie przepraszam za złe sformułowanie. Uznana przez naukowców jako coś niezwyczajnego, czego nie potrafią wyjaśnić.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cud_eucharystyczny (lul już dopisali Sokółkę choć to niepewne a o Buenos Aires ni słowa; przytaczany tam Fakt jeszcze bardziej bez sensu to rozdmuchuje)

Chociaż wdarła się tu nieścisłość z mojej strony; o naukowcach mam na myśli różne cuda (np. związane z przywróceniem amputowanej kończyny http://www.poczytaj.pl/76640 ), choć tak de facto - i to w przypadku cudów eucharystycznych - z racji upływu czasu nie są w stanie stwierdzić czy cud rozpoczął się w postulowanych okolicznościach. Natomiast inaczej sprawa ma się z innymi zjawiskami - w przypadku cudu w Lanciano różna objętość bryłek krwi i anomalia związana z masą (w Wiki nie do końca stwierdzona), oraz to: "Skład krwi odpowiada świeżej krwi ludzkiej. Odkryto również, iż zamoczona w wodzie skrzepła krew na nowo staje się płynną krwią." chociaż cud miał miejsce w VIII wieku.
Podobnie rzecz ma się z cudem św. Januarego; zauważone, ponoć potwierdzone (http://pl.wikipedia.org/wiki/Cud_%C5%9Bw._Januarego ), niewytłumaczalne; zjawisko tiksotropii nie do końca pasuje, zakładając prawdziwość relacji (nie wiem jak z naukowcami, brakuje mi dokumentacji a Internet to jeden bajzel), że 'zdarzało się, że mimo potrząsania ampułkami krew św. Januarego nie rozpuszczała się bądź, odwrotnie, po dłuższym pozostawienia w skarbcu neapolitańskiej katedry, gdzie nikt jej nie dotykał, pozostawała w stanie płynnym'.

Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Autor usunął profil 02.10.2009 21:04

Ocena: Ocena pozytywna 39 Ocena negatywna 43

Jak coś zostało potwierdzone przez naukowców, to chyba nie cud.
Ma jakieś wytłumaczenie....

Komentarz został ukrytyrozwiń

odśwież

Maksymalnie 4000 znaków. (możesz jeszcze wpisać: 4000)

Reklama

Najpopularniejsze

Reklama
Copyright 2012 Wiadomosci24.pl
Realizacja serwisu: Gratka Technologie Sp. z o.o.