Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

22861 miejsce

14 grudnia wszedł w życie nowy rozkład PKP. Skrócony zostanie czas podróży na niektórych trasach

14 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy, który wprowadza sporo zmian dla podróżnych. Mają one doprowadzić do skrócenia czasu podróży na głównych trasach i podnieść komfort jazdy.

 / Fot. By Travelarz (Own work) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons Dziś po raz pierwszy wprowadzono do ruchu pociągi Pendolino. Kursować ma 7 par pociągów na trasie Warszawa – Kraków, 5 par pociągów pomiędzy Warszawą i Gdynią i po 2 pary pociągów na odcinkach z Warszawy do Katowic i z Warszawy do Wrocławia.

Podróż z Warszawy do Krakowa i Katowic będzie trwać około 2,5 godziny, do Trójmiasta 3 godziny., a do Wrocławia - 3 godziny i 40 minut.

Najtańszy bilet na Pendolino - to 49zł (ale ilość miejsc jest ograniczona). Średnia cena ze stolicy do Krakowa i Katowic wynosi 129,2 zł, a z Warszawy do Trójmiasta 128,8 zł. Najdroższe są połączenia z Krakowa i Katowic nad morze. Najtańsze bilety kosztują 98 zł, a najdroższe 189 zł. Średnia cena dla tych tras to 171,6 zł.

Inne zmiany zaoferowane podróżnym przez PKP Intercity, to:
- skrócenie czasu przejazdu na trasach Kraków – Wrocław (3 godz. 10 min trasą przez Częstochowę), Gdynia – Wrocław (6 godz. 20 min) czy Olsztyn – Kraków (6 godz.);
- przywrócenie dziennego połączenia Warszawy z Gorzowem (TLK Gorzowiak), powrót połączenia PKP IC do Zagórza (grupa wagonów od TLK Monciak), Zamościa (grupa wagonów od TLK Kossak), Kudowy (sezonowe, wakacyjne pociągi z Warszawy i Gdyni) i Wadowic (weekendowe połączenie TLK Oleńka), powrót w weekendy całorocznego dziennego połączenia Warszawy z Krynicą (TLK Brzechwa);
- likwidacja bezpośrednich połączeń Leszna z Warszawą
- likwidacja pociągów kategorii EIC z Bydgoszczy do Warszawy (w zamian ruszy pociąg TLK Piła – Terespol, obsługiwany jednostkami ED 74, z czasem przejazdu zbliżonym do likwidowanego EIC Kaszub; w popołudniowym szczycie pociągi TLK z Warszawy do Bydgoszczy odjeżdżać będą cyklicznie);
-przywrócenie, po rocznej przerwie, pociągu EC Praha z Warszawy do Pragi; wydłużenie relacji EC Sobieski do trasy Gdynia – Wiedeń; likwidacja EC Varsovia Warszawa – Budapeszt).

Przewozy Regionalne zmniejszają liczbę pociągów interRegio. Spore zmiany nastąpią w woj. łódzkim, małopolskim, dolnośląskim. Podróżujący tzw. linią skierniewicką nadal będą narażeni na utrudnienia. Zakończenie prac i zwiększenie liczby pociągów przewidywane jest na połowę lutego przyszłego roku.

O szczegółowych zmianach w kursowaniu pociągów można się dowiedzieć ze stron internetowych przewożnika (www.rozklad-pkp.pl, www.intercity.pl, www.plk-sa.pl, www.pkpsa.pl) i pod nr infolinii 19 757.


Katastrofa pod Szczekocinami. Do sądu trafił akt oskarżenia

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Cóż to za zniewalająca prędkość podróży naszych kolei XXI wieku...
W latach 1936 - 1939 na trasie Bytom - Berlin kursował trójczłonowy spalinowy zespół trakcyjny SVT 137 - "Latający Ślązak - Der Fliegende Schlesier", który dystans 500 km pokonywał w 4 godziny i 25 minut.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Po polsku pisze się ... Zapraszam do artykułu...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zapraszam to artykułu link zwłaszcza podróżnych niezadowolonych z likwidacji tanich pociągów w godzinach szczytu na trasie Kraków-Warszawa-Kraków.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.