Facebook Google+ Twitter

30 bezpiecznych lat z Continental

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-10-02 11:49

Continental, międzynarodowy dostawca rozwiązań dla motoryzacji, od lat dba o bezpieczeństwo kierowców na drodze. W tym roku firma świętuje wyprodukowanie 250 milionów układów EBS.

Już od 1984 roku elektronicznie sterowane układy hamulcowe dostarczane przez Continental zwiększają poziom bezpieczeństwa kierowcy i innych uczestników ruchu. EBS stabilizują pojazd przejmując niektóre funkcje w zakresie hamowania. Układy ABS (ang. Anti-lock Brake System) i elektroniczne układy stabilizacyjne to jedne z kluczowych rozwiązań, które mają największy wpływ na skrócenie drogi hamowania, poprawę stabilności na drodze, wpływają także na poprawę komfortu jazdy.

„W tym roku będziemy mieli kolejne dwie okazje do świętowania. Linię produkcyjną we Frankfurcie opuści stumilionowy układ EBS, a tym samym liczba tego rodzaju układów wyprodukowanych przez Continental na całym świecie sięgnie już 250 milionów” – komentuje Felix Bietenbeck, dyrektor jednostki organizacyjnej ds. dynamiki pojazdów, która funkcjonuje w ramach Działu Podwozi i Bezpieczeństwa firmy Continental.

Jak zmieniały się układy hamulcowe

Produkcja elektronicznie sterowanych układów hamulcowych rozpoczęła się w 1984 roku w zakładzie Rödelheim we Frankfurcie, w którym z linii produkcyjnej zjechał MKII – pierwszy opracowany przez firmę Continental układ blokowania kół podczas hamowania. MKII był jako pierwszy całkowicie zintegrowany z układem ABS, który standardowo montowano w Lincolnach Continental i Fordach Scorpio. Skutecznie zapobiegał blokowaniu kół w trakcie hamowania, a jego masa wynosiła aż 11,5 kilograma.

W miarę jak na rynku pojawiały się kolejne generacje układów EBS, ich masa stopniowo malała. MK 20, który wszedł do masowej produkcji w 1995 roku, ważył już zaledwie 2,7 kg. Z kolei dwukilogramowy MK 60 (sam układ ABS) zyskał w 2000 roku miano najlżejszego elektronicznie sterowanego układu hamulcowego na świecie. Dodanie do niego elektronicznego układu stabilizacyjnego (ang. Electronic Stability Control, ESC) zwiększyło jego masę tylko o 0,3 kg.

Od 2011 roku wytwarzana jest obecna generacja elektronicznie sterowanych układów hamulcowych o nazwie MK 100. W porównaniu do poprzedników, ich masa i wymiary zmniejszyły się jeszcze o około jedną trzecią. Rodzina produktów MK 100 firmy Continental została skonstruowana w sposób modułowy, dlatego producenci mogą konfigurować układy według swoich potrzeb, począwszy od układów ABS dla motocykli, poprzez podstawowe układy ABS dla niewielkich samochodów, aż po wysokowydajne, nowoczesne rozwiązania dla pojazdów ciężkich.

Dynamiczny wzrost produkcji

O ile w 1988 roku produkowano niecałe 500 000 elektronicznie sterowanych układów hamulcowych, to już w 1998 roku liczba ta wzrosła dziesięciokrotnie – do ponad pięciu milionów. W latach 2002 – 2013 wytwarzano ponad dziesięć milionów układów EBS rocznie, a w 2013 roku liczba ta wzrosła dwukrotnie. W tym roku wyprodukowany został 250-milionowy egzemplarz układu EBS. Elektronicznie sterowane układy hamulcowe Continental są wytwarzane nie tylko we Frankfurcie, ale także w pięciu innych fabrykach zlokalizowanych w Japonii (Hamakita), Belgii (Mechelen), USA (Morganton), Chinach (Szanghaj) i Brazylii (Várzea Paulista).

Układy ABS i ESC pomagają zapobiegać wypadkom

Elektroniczne układy stabilizacyjne nie tylko zapobiegają blokowaniu się kół podczas hamowania, ale sprawiają także, że pojazd lepiej trzyma się jezdni. Pozwala to zmniejszyć ryzyko zderzeń bocznych z drzewami, które według badań towarzystw ubezpieczeniowych są przyczyną niemal co piątego śmiertelnego wypadku drogowego. Analizy przeprowadzane przez centrum techniczne Allianz pokazują, że gdyby każdy pojazd poruszający się po drogach był wyposażony w układ ESC, to możliwe byłoby uniknięcie co czwartego wypadku prowadzącego do powstania obrażeń ciała oraz ograniczenie wszystkich wypadków śmiertelnych nawet o 40 procent. Ponadto, gdyby każdy motocykl był wyposażony w układ ABS, to można byłoby uniknąć dziesięciu procent wypadków prowadzących do powstania obrażeń ciała.

ESC obowiązkowe w Europie, Azji i USA

Prawodawcy w Europie, USA i niektórych krajach Azji nakazują stosowanie układów ESC. W Europie każdy pojazd i każda ciężarówka zaprojektowane po listopadzie 2011 roku, muszą być wyposażone seryjnie w układ ESC. Począwszy od listopada 2014 roku stosowanie układu ESC będzie obowiązkowe we wszystkich nowo zarejestrowanych w Europie pojazdach. Podobne przepisy obowiązują także w Japonii. Począwszy od września 2011 roku w USA, a od stycznia 2012 roku także w Korei Południowej, układy ESC mają być montowane obowiązkowo we wszystkich pojazdach o masie do 4,5 tony. Według oficjalnych danych, w 2013 roku 70 procent pojazdów poruszających się po niemieckich drogach, a także 87 procent nowych samochodów, było wyposażonych w układ ESC. Jednym z priorytetów Unii Europejskiej jest zmniejszenie liczby poważnych wypadków motocyklowych, właśnie dzięki stosowaniu układów ABS. Dlatego w Europie wszystkie motocykle o pojemności silnika powyżej 125 cm3 będą musiały być wyposażone w ABS począwszy od 2016 roku, a w nowo zaprojektowanych modelach – od 2017 roku – w każdym motocyklu.

Elektronicznie sterowane układy hamulcowe nie tylko poprawiają bezpieczeństwo, ale umożliwiają też funkcjonowanie systemów wspomagania kierowcy. Przykładowo, asystent awaryjnego hamowania oraz system kontroli zachowania bezpiecznego dystansu automatycznie, tj. za pośrednictwem elektronicznego układu stabilizacyjnego, zmniejszają prędkość pojazdu bez interwencji ze strony kierowcy.

* * *

Continental AG
Z osiągniętymi w 2013 roku obrotami w wysokości 33,3 miliardów euro, Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie. Oferując układy hamulcowe, urządzenia i komponenty zespołów napędowych i podwozi, zestawy wskaźników, systemy informatyczne i rozrywkowe, podzespoły elektroniczne, opony oraz elastomery techniczne, firma Continental znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz chroni globalny klimat. Continental posiada również znaczące doświadczenie jako partner w dziedzinie sieciowej komunikacji samochodowej. Firma Continental zatrudnia obecnie około 186 000 pracowników w 49 krajach.
www.continental-corporation.com

Dział Opon
Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.

Opony do pojazdów ciężarowych
Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.
www.continental-truck-tires.pl

Sponsoring
Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.
www.ContiSoccerWorld.com.

Dodatkowych informacji udzielają:

Ewa Ostapczuk-Wasilewska
Media & Communication Manager
Continental Opony Polska Sp. z o.o.
Al. Krakowska 2A
02-284 Warszawa
e-mail: ewa.ostapczuk@conti.de

Marta Rakoczy
PR Manager
ConTrust
Tel. kom. +48 605 073 929
e-mail: m.rakoczy@contrust.pl

Baza danych dla mediów: www.mediacenter.continental-corporation.com
( )

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.