Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

78926 miejsce

3 kroki do optymalizacji kampanii e-mail marketingowych

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2015-02-11 13:29

E-mail marketing to niezawodne narzędzie do utrzymania relacji z klientem, a tym samym promocji produktu, usługi, marki czy firmy. Decydując się na przeprowadzanie kampanii e-mail marketingowych ważne jest, aby zadbać o maksymalizację efekt

KROK 1: Porządek w liście kontaktów

W bazie maililngowej mogą znajdować się adresy, które są już nieaktywne. Dalsze wysyłanie na nie wiadomości nie tylko zwiększa koszt kampanii, ale również pogarsza jej wyniki. Porządkowanie listy kontaktów polegające na usuwaniu nieistniejących adresów sprawi, że wynik kampanii będzie adekwatny do rzeczywistego zainteresowania wiadomością. Poprawi się również reputacja adresu IP, która ma wpływ na dostarczalność wiadomości.

- Funkcja porządkowania listy kontaktów automatycznie weryfikuje wszystkie adresy dostępne na liście mailingowej - tłumaczy Robert Mińczyków, Managing Director w http://www.graphicmail.com.pl/. - Maile niedziałające są usuwane z listy, co zmniejsza liczbę odbitych wiadomości i tym samym wyklucza niereagujących subskrybentów.

KROK 2: Testy A/B

Gotowy do wysłania newsletter warto sprawdzić pod kątem skuteczności. Do tego celu przeznaczone są testy A/B, dzięki którym w prosty sposób można wyłonić cieszącą się większą popularnością wiadomość. Dwie wersje wysyłane są w jednym czasie do wybranej grupy adresatów, których interakcja wskazuje na wiadomość o wyższej skuteczności.

- Przed przystąpieniem do przeprowadzenia testu A/B, należy wyznaczyć cel, jaki ma odnieść kampania - mówi Robert Mińczyków z GraphicMail Polska. - Jeśli w kampanii chodzi o samo otwarcie maila, warto przetestować różne warianty tematów i nazw nadawcy. Jeśli celem jest kliknięcie w link znajdujący się w treści wiadomości, badaniu podlegać powinien szablon newslettera i układ treści.

KROK 3: Ochrona przed SPAM-em

Wiadomość niespełniająca określonych kryteriów sprawi, że mimo poniesionych kosztów, przygotowany mail trafi w miejsce, do którego mało który użytkownik zagląda - do SPAM-u. By tego uniknąć warto przeprowadzić test, który wskaże elementy mogące nosić znamiona SPAM-u. Jeśli wynik testu wskaże, że filtr antyspamowy nie przepuściłby Twojej wiadomości, warto poprawić wątpliwe elementy maila.

- Nadużywanie słów uważanych za ulubione zwroty spamerów, niewłaściwy stosunek powierzchni grafiki do tekstu czy zła reputacja linków zawartych w wiadomości może wpłynąć na poziom dostarczalności maili - mówi Robert Mińczyków z GraphicMail Polska. - Testy antyspamowe pomagają uniknąć tego typu problemów, a co za tym idzie niepotrzebnych kosztów.
(Katarzyna Wotawa)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.