Facebook Google+ Twitter

400 tysięcy zł "wyparowało" z mBanku

  • Źródło: Dziennik Łódzki
  • Data dodania: 2006-06-28 18:47

Z konta klienta łódzkiego mBanku zniknęło około 400 tys. zł. Sprawa utrzymywana jest w tajemnicy. - Mogę tylko powiedzieć, że prowadzimy intensywne dochodzenie - mówi Katarzyna Zdanowska z biura prasowego KMP w Łodzi.

Zawinił człowiek


– Zawinił człowiek, a nie system bankowy. Poszkodowanemu klientowi zrekompensowaliśmy stratę - mówi Magda Ossowska, rzeczniczka mBanku.
Osiem miesięcy temu z konta warszawskiego biznesmena, innego klienta tego banku, "wyparowało" 220 tys. zł. Prokuratura umorzyła dochodzenie, bo złodzieja nie ustalono. Bank oddał klientowi pieniądze, bo uznał, że ten nie miał z kradzieżą nic wspólnego.
Mimo to specjaliści od bankowości elektronicznej zapewniają, że pieniądze, do których klienci banków mają dostęp za pośrednictwem Internetu lub telefonu, są dobrze zabezpieczone. Według nich, trudne systemy ochrony są wręcz niemożliwe do pokonania przez potencjalnych włamywaczy.

Klient - najsłabsze ogniwo?


Marcin Jaroszek, specjalista ds. bankowości elektronicznej w ING Banku Śląskim, podkreśla, że bezpieczeństwo transakcji internetowych zależy nie tylko od banku, lecz również od klienta. Inni bankowcy twierdzą wręcz, że najsłabszym ogniwem bezpieczeństwa bywają sami klienci, którzy świadomie lub nieświadomie udostępniają osobom trzecim dane umożliwiające dostęp do pieniędzy na elektronicznym koncie.
(pz)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.