Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

7618 miejsce

48. Międzynarodowe Targi Turystyczne (ITB) w Berlinie

Po raz 48. organizatorzy wiodących targów turystycznych na świecie zapraszają do Berlina. Odwiedzający mają okazję zapoznać się z ofertą wakacyjną wystawców, poznać aktualne trendy w branży oraz nowinki technologiczne.

Indonezja była krajem partnerskim w 2013 roku. / Fot. Joanna Maria CzuprynaMiędzynarodowe targi turystyczne w Berlinie już dawno wyszły poza standardową prezentację broszurek i katalogów wycieczek na stoiskach. Przegląd aktualnej oferty wakacyjnej to tylko część ogromnego przedsięwzięcia jakim jest ta branżowa impreza. Przede wszystkim są to targi dla fachowców (pierwsze trzy dni przeznaczone są specjalnie dla nich) oraz miejsce wymiany informacji o najnowszych trendach i kierunkach w branży. W ciągu pięciu dni odbywa się kilkaset konferencji, wykładów i pokazów. Ich tematyka planowana jest pod kątem aktualnych potrzeb i zainteresowań. Od zeszłego roku do programu kongresu weszły np. seminaria na temat nowych sposobów przekazu informacji w turystyce, to jest za pośrednictwem blogów, portali społecznościowych, platform do umieszczania zdjęć w sieci i mobilnych aplikacji (eTravel World).

Na konferencji otwierającej targi (4 marzec 2014, godz. 10.00), prezes zarządu Messe Berlin, dr. Christian Göke, podkreślił, że podobnie jak w zeszłych latach, cała powierzchnia targowa (160 tys. m²) została wynajęta a zainteresowanie wystawców znacznie przekracza podaż. Podsumował też krótko statystyki z zeszłego roku, zwracając uwagę na procent obcokrajowców pośród odwiedzających (40%) oraz wystawców (80%).

Claudia Ruíz Massieu Salinas, Secretaria de Turismo Mexico / Fot. ITB BerlinW 2014 roku krajem partnerskim targów jest Meksyk. Obecna na konferencji minister d.s. turystyki, Claudia Ruíz Massieu Salinas, przedstawiła największe atrakcje swojego kraju, wspominając między innymi o kulturowym dziedzictwie i zabytkach wpisanych na listę UNESCO, a także o kolonialnej przeszłości i pozostałościach z epoki prekolumbijskiej. Podkreśliła również rolę turystyki na rozwój regionów i poprawę warunków życia lokalnej społeczności. Na koniec zaprosiła wszystkich do hali nr 1.1b, gdzie na 700m² w ciągu najbliższych dni zaprezentuje się 80 wystawców z jej kraju.

Polska Organizacja Turystyczna ma swój pawilon w hali wystawowej 15.1, zaraz przy wejściu wschodnim (Eingang Ost). Podobnie jak w zeszłym roku tematem głównym będzie turystyka uzdrowiskowa ze szczególnym podkreśleniem ośrodków wellness i spa.

Berlińskie targi turystyczne potrwają do 9 marca. Pierwsze trzy dni przeznaczone są przede wszystkim dla fachowców, w weekend, 8 i 9 marca, hale targowe otwarte są dla wszystkich po niższych cenach. Bilet dzienny na sobotę lub niedzielę kosztuje w kasie 14,5 euro, ulgowy 8 euro. Taniej można nabyć go przez internet lub w automatach komunikacji miejskiej BVG w Berlinie (tylko normalny, za 12 euro). W niedzielę po 14.00 na targi będzie można wejść już za 8 euro (tzw. Last Minute Ticket).

Więcej informacji na oficjalnej stronie targów: www.itb-berlin.de


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

A to Świętokrzyska reprezentacja.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152275315922673&set=a.10152275315857673.1073741830.117418152672&type=1&theater

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.