Facebook Google+ Twitter

51. KFF. "Laureaci festiwali" oraz "Gdzieś w Europie"

Już za siedem dni rozpocznie się 51.Krakowski Festiwal Filmowy. W tym roku organizatorzy przygotowali pozakonkursowe sekcje „Laureaci festiwali” oraz „Gdzieś w Europie”. Krakowscy widzowie będą mieli okazję zobaczyć produkcje, które zdobyły uznanie jurorów i publiczności na innych filmowych imprezach.

Oficjalne logo 51. KFF / Fot. Materiały prasowe„Laureaci festiwali” na 51. KFF powstaje w oparciu o współpracę z festiwalami koncentrującymi się na filmach dokumentalnych i krótkich, takich jak HotDocs w Toronto czy DOK Leipzig w Lipsku. Współpraca z zagranicznymi festiwalami to oprócz wymiany doświadczeń, cenne źródło wzajemnych inspiracji. Przywozimy zza granicy do Krakowa ciekawe filmy, a jednocześnie prowadząc projekty Polish Docs i Polish Shorts, jesteśmy postrzegani jako ambasadorzy polskiego kina. - mówi Barbara Orlicz-Szczypuła, wiceprezes Krakowskiej Fundacji Filmowej, głównego organizatora Festiwalu.

Sekcja "Laureaci festiwali" to 8 bardzo zróżnicowanych tematycznie tytułów. Jest wśród nich jest film Jerzego Śladkowskiego o pracownicy fabryki wódek, która marzy o karierze w odległej Moskwie, jest także poruszająca więzienna spowiedź Amerykanina, który został skazany za liczne gwałty na swoich filipińskich żonach i kochankach. Dwa tytuły rozgrywają się w środowisku emigrantów - portugalski „Mój dom” dotyczy dylematów młodych emigrantów z Republiki Zielonego Przylądka, których rodzice nie zadbali o legalizację pobytu w nowej ojczyźnie, co chłopcom blokuje drogę do nauki i pracy.

Kadr z filmu "Fabryka wódki" / Fot. Materiały prasoweInne spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość przedstawia cykl „Gdzieś w Europie”, który koncentruje się na bardziej kameralnych wątkach- przede wszystkim wioskach, uciekając od neonów i wielkomiejskiego ruchu nowoczesnych europejskich stolic. Obrazy „Zemsta” oraz „Mój ojciec Evgeni” poruszają wątek relacji między ojcem a synem, gdzie pierwsza z historii zbudowana jest wokół rodzinnej tajemnicy, a druga wpisuje losy rodziny w historię komunistycznej Ukrainy. Natomiast „Prawie poślubiona” i „Wioska bez kobiet” podejmują temat poszukiwania życiowych partnerów i małżeństwa. Turczynka z ortodoksyjnej rodziny wraca do domu, by apodyktycznemu ojcu przedstawić samodzielnie wybranego narzeczonego, a trzej bracia Janković - Dragan, Zoran i Rodoljub poszukują albańskich kobiet, które zgodzą się ich poślubić i zamieszkać w serbskiej wiosce Zabrdhe.

Zapewne ważną informacją jest, że 5 spośród 7 filmów cyklu powstało jako koprodukcje i to nie tylko koprodukcje krajów zachodnioeuropejskich. Zaangażowano również przy ich udziale Stanów Zjednoczonych czy Izraela. Kameralne, pozornie nieznaczące problemy Europy Środkowo-Wschodniej nabierają nowego, globalnego znaczenia.

Ponadto od dzisiaj w kasach festiwalowych kin (Kijów.Centrum, Mikro, Kino Pod Baranami, Centrum Kinowe ARS) do nabycia karnety i bilety. Karnet umożliwiający udział we wszystkich pokazach kosztuje 120 zł (ulgowy 70 zł), karnet na jeden cykl 40 zł, bilet dzienny 40 zł, bilet na seanse przed 17.00 – 5 zł, po 17.00 – 10 zł.

Szczegółowe opisy filmów z obu cykli oraz harmonogram projekcji znajduje się na stronie: krakowfilmfestival.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.