Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

131557 miejsce

6 milionów euro na promocję mięsożerstwa. Wegetarianie protestują

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2010-03-22 20:57

Branża wędliniarska chce promować jedzenie mięsa, by zwiększyć jego sprzedaż. Zapowiada więc pierwszą taką kampanię społeczną - "Mięso krzepi". Akcja jeszcze się nie zaczęła, a wegetarianie zaczęli akcję protestacyjną. Umieścili w sieci dane słynnego żeglarza, który ma promować jedzenie mięsa.

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP chce zwiększyć sprzedaż mięsa i będzie krzewić wśród rodaków jego spożywanie. Jak donosi onet.pl w akcję włączył się m. in. znany żeglarz Roman Paszke, który będzie pływał po morzach łodzią, opatrzoną hasłem promującym kampanię.

Wegetarianie od początku zapowiadali akcje protestacyjne i właśnie zaczynają kontratakować. Założyli grupę w serwisie społecznościowym facebook.com, i umieścili tam zdjęcie słynnego kapitana, a pod spodem jego dane kontaktowe opatrzone dopiskiem "Przekaż panu Paszke swoje zdanie na temat jego nowego zajęcia".

Pod zdjęciem umieszczono także uszczypliwy podpis "Polski sportowiec za pieniądze zrobi wszystko. Będzie nawet namawiał Polaków do jadania tłustych golonek".

Na razie przedstawiciele branży mięsnej i wędliniarskiej dysponują budżetem w wysokości 6 mln euro, z czego połowa pochodzi z unijnych funduszy. "Wegeaktywiści" jak o sobie piszą moderatorzy grupy na Facebooku piszą o 27 milionach złotych "z naszych podatków", co brzmi dużo bardziej bulwersująco i nie do końca jest zgodne jest z prawdą (nawet przy pesymistycznych założeniach, że euro zacznie kosztować 4 złote).

Kampania ruszy dopiero jesienią i ma potrwać aż 3 lata - donosi portalspozywczy.pl. Celem akcji jest zwiększenie sprzedaży mięsa w Polsce. Pierwsze jej odsłony jednak mamy zobaczyć już przed najbliższym sezonem grillowym - zapowiada dziennik Metro.

KD

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Ludzie będą jedli to na co będą mieli ochotę i żadne reklamy tego nie zmienią. Mięsożercy nie przekona się do jedzenia tylko zieleniny, tak samo jak wegetarianin nie zacznie nagle kupować tłustych kiełbas.
Takie akcje są jedynie wyciąganiem kasy z funduszy unijnych, a zarobią na tym jedynie agencje reklamowe, tv, radio i prasa.

Przypomina mi to sytuacje gdy rozkręcili wielka kampanie promującą posyłanie dzieci do przedszkoli, jednocześnie zapominając, że najpierw wypadałoby zadbać o to aby w przedszkolach były dla tych dzieci miejsca.

Tak samo jak nie znalazły się miejsca tak i nagle nasze żołądki nie zrobią się pojemniejsze.

Co następne? Promocja picia piwa za unijna kasę?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Może zamiast pyszczyć na mięsożernych niech sami zorganizują kasę wśród hodowców rzeżuchy i brokuł i wyślą dwie łódki zachwalające ich pomysł na dietę.
Swoją drogą bardzo chciałbym obejrzeć merytoryczne starcie zwolenników i przeciwników obydwu diet.
Może czegoś nie wiem. Tylko krowa podobno nie zmienia zdania.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.