Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

48468 miejsce

7 książek, które powinien przeczytać każdy przedsiębiorca

Nie łudź się, że dzięki tym siedmiu publikacjom unikniesz błędów. To niemożliwe, ale warto jednak skorzystać z doświadczenia poprzedników, którzy odnieśli sukces. Sięgnij po literaturę biznesu.

Kirill Bigai, CEO Preply.com / Fot. Preply.com1. Steve Blank, Bob Dorf. "The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company"

To książka, która pomoże Ci zacząć działać, bez względu na to, czy jest to Twoja pierwsza próba, czy może już dziesiąta. Jej główna myśl skupia się na tym, aby jak najwcześniej wypróbować swój biznes model w praktyce. Kolejno można zacząć go analizować i ulepszać, biorąc pod uwagę popełnione wcześniej błędy. Tego rodzaju modyfikacjom w biznesie nigdy nie ma końca.

"The Startup Owner’s Manual" nazywany jest encyklopedią przedsiębiorczości. Książka ta jest prawdopodobnie najbardziej podstawową i powszechnie stosowaną w praktyce instrukcją założenia oraz dowodzenia startupem. W Preply przekazujemy ją sobie z rąk do rąk.

2. Guy Kawasaki, Michele Moreno. "Rules For Revolutionaries. The Capitalist Manifesto for Creating and Marketing New Products and Services"

Legendarny ewangelista Apple dzieli się swoją wiedzą dotyczącą budowania udanego projektu. Może to być zarówno założenie firmy, wydanie nowego produktu w swojej linii, jak i po prostu rozszerzenie docelowej grupy odbiorców. Według Guy'a Kawasaki najważniejszą rzeczą w każdej firmie jest mądra strategia oraz ciągłe poszukiwania innowacyjnych rozwiązań.

Książka przedstawia niezwykle systematyczne podejście i obejmuje wiele projektów z różnorodnych dziedzin. Do każdego z nich odnoszą się zawsze trzy żelazne zasady: "twórz jak Bóg, rządź jak król, pracuj jak niewolnik".

3. Сollins Jim. "Good to Great. Why Some Companies Make the Leap...and Others Don't"

Ta książka to prawdziwy klasyk literatury biznesu. W swojej pracy "Od dobrego do wielkiego" Collins wspólnie z zespołem naukowców analizuje działalność firm, które szybko osiągnęły wysoki poziom wskaźników rentowności oraz były w stanie utrzymać swoją pozycję przez co najmniej 15 lat.

Badanie dotyczyło czynników przyczyniających się do przejścia małej firmy do kategorii wielkich, koniecznych warunków i mechanizmów takiego przejścia oraz co najciekawsze, analizy przywódców firm i ich zasad zarządzania. Koncepcje zawarte w tej pracy pomagają poprawić praktyki biznesowe dowolnego przedsiębiorstwa oraz osiągnąć prawdziwie imponujący sukces.

4. Peter Thiel, Blake Masters. "Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future"

Kolejny absolutny must-read od założyciela startupu. Peter Thiel to założyciel PayPal oraz jeden z pierwszych inwestorów w Facebook i LinkedIn. Zgodnie z jego filozofią biznesu startup powinien dążyć do monopolizacji rynku poprzez rozwój idei, których nikt wcześniej nie wykorzystał.

Na przykładzie takich "molochów" jak PayPal, Facebook, Microsoft, Twitter, LinkedIn czy eBay Thiel opowiada, jak początkujący przedsiębiorca powinien dokonać wyboru skutecznej strategii biznesowej oraz w jaki sposób przełożyć ją na rzeczywistość, jak nauczyć się "myśleć startupowo" oraz zbudować efektywny zespół. Co najważniejsze, autor przede wszystkim uczy nowego sposobu patrzenia na świat: tak, aby być w stanie zaoferować mu tylko najświeższe, oryginalne i konkurencyjne pomysły.

5. Ashlee Vance. "Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future"

Książka inspiracja. Wspaniała biografia największego marzyciela naszych czasów. Aby napisać tę książkę, autor przeprowadził wywiady z rodziną, przyjaciółmi i kolegami po fachu, a okazało się ich być ponad 300... Ponadto, dziennikarzowi udało się spędzić ponad 50 godzin na rozmowach z samym Elon'em Musk’iem, co sprawiło, że biografia ta jest niezwykle szczera, fascynująca i naprawdę ciekawa.

6. Walter Isaacson. "Steve Jobs"

Kolejna biografia, tym razem spod pióra uznanego mistrza biografii Walter'a Issacsona, byłego szefa CNN oraz byłego redaktora naczelnego magazynu Time. Inicjatorem napisania książki był sam Steve Jobs. Już po otrzymaniu swojej smutnej diagnozy, Jobs mimo wszystko brał aktywny udział w pracy nad książką, choć nie chciał sprawować kontroli nad jej zawartością. W rezultacie powstało imponujące dzieło zachwycające swoją szczerością i otwartością.

7. Nassim Nicholas Taleb. "The Black Swan: The Impact of the Highly Improbable"

Przemyślenia Nassim'a Taleb'a, finansowego guru z Nowego Jorku o tym, jak odnieść sukces w świecie, w którym zawsze podejmujemy ryzyko. Autor nazywa straszne wydarzenia, które wydawały się niemożliwe do momentu ich zaistnienia w rzeczywistości, jak na przykład tragedia z 11 września, "czarnymi łabędziami".

Taleb jest zdania, że dokładnie tego rodzaju wydarzenia tworzą historię oraz zmieniają egzystencję każdego człowieka. Dlatego też, aby osiągnąć w tym świecie sukces trzeba umieć sobie z nimi radzić.

Autor: Kirill Bigai

Współzałożyciel i CEO platformy korepetycji online https://preply.com/pl/

Wybrane dla Ciebie:


Tagi: biznes


Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.