Facebook Google+ Twitter

Abonament się opłaca

Słucham i oglądam spoty reklamowe nakłaniające publiczność do płacenia za usługę. Nikt nie wskazuje na przyczynę, dla której prosi się publiczność o zapłatę miast jej wymagać.

logo TVP / Fot. http://twoje-seriale.pl/seriale-tvp-przedpremierowo/Cała historia ma starszy rodowód niż nieodpowiedzialne rady Donalda Tuska. Ten zaś rzucił w eter kilka słów o abonamencie i … na tym skończył. Nie pierwszy raz coś tak zaczął i ... rozwalił, miast usprawnić i naprawić. Ma związek z systemem zarządzania tymi mediami i ich upolitycznieniem u zarania "III demokracji".

Rola mediów publicznych. Misja.
Te piękne słowa, jak wiele innych formułowanych i opiewanych przez apologetów naszej dzisiejszej rzeczywistości, tak jak i oni sami, skrywają zupełnie inne dno. Frazesy kierowane do maluczkich spod podszewki wyzierają zwykłą prywatą, kolesiostwem, walką o kasę i ciepłe posadki. Co wybory media publiczne są zawłaszczane przez kolejne ekipy. Bo nasze publiczne media dbają o interesy wcale nie publicznych poliklik.

Czy abonament ma związek z misją.
Dość ponuro wygląda dziś udział abonamentu w globalnych przychodach mediów publicznych. Nikogo nie powinno dziwić, że słowa Donalda Tuska zaowocowały spadkiem wpływu abonamentu w kwocie około 100 milionów złotych w ciągu pierwszego roku. Później było już tylko gorzej.

Do kogo apelują spoty reklamowe, a do kogo powinny?
Może efekt byłby lepszy gdybyśmy w spocie zobaczyli samego Donalda Tuska. Ludzie znów wzięliby sobie do serca jego słowa? Aktualnie abonament stanowi około 20 procent ogólnych przychodów. Największy niedostatek w związku ze spadkiem wpływów z tytułu abonamentu odczuwa Polskie Radio - nie Telewizja.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (9):

Sortuj komentarze:

By ostatecznie zbudować definicję misji oraz odrzucić w przyszłości ewentualne oskarżenia o zniszczenie telewizji publicznej, Tusk wraz z PO usilnie pracują nad kompletną likwidacją abonamentu. Wpuszczają na rynek nieprzygotowaną do tego TVP, i uświadamiają widzowi, że misyjność to reklama podpasek czy też wiadomości rozczłonkowane na 5 minutowe odcinki. Przy okazji likwidacja ośrodków lokalnych TVP. Brawo. Tusk ma swoiste rozumienie poczucia misyjności i budowy. Ale widzimy to na przykładzie nie tylko TVP.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Leszku, też tak uważam. A nawet więcej. Myślę, że należy wyrzucić z mediów publicznych reklamy. One niszczą idee misji.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Myślę, że abonament powinien być zlikwidowany, a telewizja publiczna opłacana z budżetu państwa.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Grzegorzu, mam świadomość na czym polega większa, lepsza słyszalność a tym samym wrażenie większej głośności reklam. Jak Pan sam napomknął ich nadawcy: obeszli przepisy. Czy za to zapłacą? Jak Pan sobie zdaje sprawę, nie zapłacą. Po cóż stworzono więc przepis?
Czy policja interweniująca po 22-giej w sprawie nadmiernego hałasu - zastanawia się nad jego wartością tonalną? Raczej analizuje wyłącznie czy jest uciążliwy i czy przeszkadza? Czy niedługo hałaśliwy sąsiad będzie się powoływał na tonalność hałasu jaki powoduje odsyłając policję tam, skąd przyjechała?
Absurd i niedorzeczność ma swą podstawę w istocie i znaczeniu reklamy również dla samego ustawodawcy i egzekutora prawa. Inaczej już dawno poszczególne telewizje zapłaciłyby większe kary niż cała wartość abonamentu, albo musiałyby zwijać interes w kraju.
Lecz sama głośność reklam to jedynie margines problemu jakim są media publiczne wciągnięte w "interesa" firm reklamowych, etc.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Myślę, że najlepsza zachętą odnośnie płacenia abonamentu byłoby radykalne przewietrzenie molocha jakim jest TVP. Tam wciąż pełno ciepłych posadek i dyrektorów, przejadających bezproduktywnie społeczne pieniądze.Gdyby w TVP było faktycznie więcej owej niepolitycznej MISJI to i ludziska by więcej płacili.
A tak NIC NIE MOGĘ TVP wciąż stara się za wszelka cenę dorównać w dól do komercyjnych stacji, bo własnych pomysłów i umiejętności BRAK. Po co mam płacić za kolejne debilne opery mydlane i wspólczesne naiwne seriale ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Co do dużo głośniejszych reklam, to one wcale nie są głośniejsze.
Stacje telewizyjne sprytnie obeszły nakaz i tworzą reklamy nadające głównie niskie dudniące dźwięki, które są dużo lepiej słyszalne, więc wydają się głośniejsze, ale jak się je sprawdzi urządzeniem do pomiaru natężenia hałasu, to pokazuje ono to samo co przy reszcie audycji.
To, że jest to ewidentne oszustwo stacji telewizyjnych nie rusza, bo przecież teraz mamy kapitalizm czyli prawo dżungli.
Ciężko stworzyć przepisy takie żeby w ich efekcie subiektywne wrażenie większej głośności się nie pojawiało. Trzeba by wprowadzić szczegółowe wytyczne jakie dźwięki o jakim natężeniu mogą pojawić się w reklamie, a to mogli by zrobić wyłącznie fachowcy, tyle że nikt ich przecież nie zatrudni skoro na ich miejsce można wziąć jakiegoś kolegę...
I nie dotyczy to absolutnie tylko telewizji i ostatnich władz. Z tworzeniem przepisów przez ludzi niedouczonych mamy do czynienia od lat.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Z tego co mi kiedyś tłumaczono, Panie Robercie, ów "abonament" to po prostu podatek od posiadania telewizora. Brzmi to dość paradoksalnie, ale przecież z nie takimi paradoksami mamy do czynienia.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Własnie to obserwujemy od dłuższego czasu. Upodabnianie się do bylejakości komercji żyjącej tylko z reklam i schlebiającej mdłej różowości nijak się ma do misji i edukacji.
Abonament ma w tej chwili jedynie legalizować obecny status quo upolitycznionych mediów, uzasadniać szumne zapisy ustawowe o misyjności. Jego spadek lub nawet brak nie odbije się w żaden sposób na zarządcach. Nie wpłynie też na samą misyjność.
Projekt "niezależnych" zmian w wykonaniu samych twórców, generalnie jest skokiem na kasę.Choć w założeniu ma odpolitycznić i wprowadzić niezależności to w perspektywie należy się spodziewać jedynie walki o mamonę.
Jestem zdanie, że żadna reklama nie służy misyjności. A rosnąca jej rola w mediach wywiera zasadniczy wpływ na jakość przekazu.
Podzielenie Wiadomości na 3 części jest tego dowodem.
Niebawem należy się spodziewać kolejnych podziałów.
Wydaje mi się, że mamy już do czynienia z prywatyzacją i zawłaszczaniem mediów publicznych. Niestety, należy to wiązać z nieporadnym (lub świadomym działaniem) Tuska.

Komentarz został ukrytyrozwiń

No właśnie, Panie Robercie. To komu właściwie istnienie abonamentu się opłaca? Szermowanie pojęciem misji jaką ma spełniać telewizja publiczna jest mocno nadużywane i grubo przesadzone. Od czasu do czasu wsadzam głowę do telewizorni i żadnej misji jakoś tam nie widzę. Z pewnością takiej roli nie odgrywają np. idiotyczne seriale, ciągnące się w nieskończoność jak makaron nawijany na uszy. Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.