Facebook Google+ Twitter

Alfa Romeo GTV - auto demon. Prędkość i radość z jazdy

Miłość, namiętność, pożądanie, niechęć, śmiech! Alfa Romeo GTV budzi różne uczucia! Pewne jest jednak jedno! Nikt obok niej nie przejdzie obojętnie, każdy ją zauważy. Skrytykuję bądź pochwali...

Licencja: Creative Commons Attribution 2.0 Generic. / Fot. Dipal BhagdePodobno z miłością nie wypada się kryć… Dlatego cykl zacznę od mojej największej miłości motoryzacyjnej…. Alfa Romeo GTV.

Pierwsza generacja co prawda produkowana była w latach 1974-1987, ale nie o niej tu będzie mowa, ale o generacji GTV, produkowanej w latach 1994-2006. Występowała również w odmianie Spider, czyli cabrio. Oba nadwozia projektował Pininfarina (inne jego projekty to Fiat Coupe, czy Ferrari 505)

W autach tych występuje napęd przedni, skrzynia pięciobiegowa manualna. Zawieszenie przód: kolumny resorujące, tył układ wielowahaczowy. Wymiary auta: (dł/szer/wys): 4285/1780/1318, rozstaw osi 2540, masa własna 1430, ładowność 390kg, pojemność zbiornika paliwa70l, pojemność bagażnika 155l!

Gama silników II generacji modelu jest dość uboga, ale mimo iż występują wyłącznie silniki o pojemności 2,0 i 3,0 można pośród nich wybierać wersję, od tych dla ludzi o zapędach sportowych po te lekko ekonomiczne. Silnik najsłabszy 2,0 16V T Spark o mocy 150KM, produkowany był w początkowych fazach produkcji a do setki wystarczało mu niespełna 8,5s, choć taki wynik fana prawdziwych sportowych emocji pewnie by nie zadowolił, tak samo jak kolejny silnik 2,0 TS o mocy 150KM. Jeśli chodź trochę chcemy poczuć moc, lepszym wyborem okazuje się kolejna jednostka 2,0 tym razem o mocy 202 KM, której na setkę wystarcza nieco mniej niż 7,5s.

To nic w porównaniu z dwoma ostatnimi jednostkami napędowymi o pojemności 3,0 które poza totalnie nieekonomiczną jazdą gwarantują nam mocne wciśnięcie w fotel z chwilą odpalenia auta i wciśnięcia pedału gazu! Takich chwil się nie zapomina! Jednostki te, to znane ze swojej dobrej trwałości jednostki V6: 3,0 V6 oraz 3,0 V6 Lusso o mocy kolejno 192KM i 220KM.

Spalanie najsłabszej jednostki plasuję się pomiędzy około 8l/100km na trasie a 13l/100km w mieście zaś najmocniejszej z wymienionych wyżej jednostek między 9l/100km a nawet 16l/100km! Istnieją "przypadki" (sądzę że inaczej tego typu działań nazwać nie można) montowania instalacji gazowej w tym aucie. Z jednej strony zaoszczędza nam to minimalnie pieniądze, z drugiej zaś zabiera nam całkowicie (tak całkowicie!) bagażnik i radykalnie zmniejsza osiągi naszego auta!

Apeluję więc co tych, co tak robią: Dajcie żyć tym autom! Jeśli nie stać Was na ich utrzymanie, kupcie inne.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Macie jakieś propozycje na artykuł o kolejnym aucie używanym?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.