Społeczność Powiatowego Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Legionowie długo przygotowywała się do balu Andrzejkowego. Zaproszono gości z Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Anny Karłowicz z Pułtuska. Samorząd Uczniowski Placówki , już miesiąc wcześniej ogłosił konkurs plastyczny. Opracowano szczegółowy program imprezy. Wszyscy odetchnęli z ulgą, gdy Zespół z Pułtuska Faktor zgodził się na zapewnienie oprawy muzycznej. Gospodarz balu Samorząd Uczniowski Placówki przygotował na tą okazję wiele atrakcji : andrzejkowe wróżby , konkursy, zabawy.
W dniu 26 listopada 2014 po gorącym powitaniu gości rozpoczęto zabawę. Żaden Bal Andrzejkowy nie może się obejść bez wróżb. I to one skupiły na sobie uwagę wszystkich obecnych panien. Dziewczęta z wielkim napięciem ustawiały w karnej kolejności buty. Przykro , że tą rywalizację mogła zwyciężyć, tylko jedna, ta , której but znalazł się za wyznaczoną linią. Były jeszcze i inne wróżby , które kandydatkom do zamążpójścia podawały imiona przyszłych mężów.
Wielu uczestników balu opuściło go z nagrodami. Najważniejszą nagroda był sam udział w balu i jego niezapomniana atmosfera. Tańce w rytm ulubionych melodii, rozmowy, wspomnienia z poprzednich spotkań to również ważkie elementy balu andrzejkowego.
-Dziękuje bardzo muzykom zespołu Faktor- zwróciła się do zebranych dyrektor Placówki Ewa Lewicka – za udział w naszym balu. Chcę podkreślić, że panowie po raz kolejny bawią nas swoją muzyką i czynią to z dobroci serca. Dziękujemy i zapraszamy na kolejny bal w 2015 roku. Dziękuje gościom z Pułtuska, naszym już sprawdzonym przyjaciołom, za wspólną zabawę ,za wniesienie w nasze mury waszej niezwykłej energii i żywotności. Za radość i emocje. Dziękuje fundacji „Promień Słońca” i Radzie Rodziców za pomoc w organizacji –dodała .
Oficjalna część pożegnania zakończyła się wymianą prezentów.
-Te integracyjne spotkania obu środowisk uczniów niepełnosprawnych mają swój urok- mówi opiekunka Samorządu Uczniowskiego z legionowskiej placówki Edyta Woźniak- Ryży -przepełnione są pozytywnymi emocjami. Motywują wszystkich uczestników do konstruktywnych działań , uczą planowania, podejmowania gości ,a także wspólnej zabawy czy tzw. zdrowej rywalizacji. Nasze dzieciaki poprzez pracę w Samorządzie Uczniowskim uczą się wielu pozytywnych rzeczy, a ich wspólne decyzje są przejawem samorządności . Każdy etap zabawy to bardzo ważny element procesu terapeutyczno-wychowawczego - podkreśla rozmówczyni.
Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?