Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Apple bije kolejny rekord. Notuje największe przychody w historii firmy

BlueCactus
BlueCactus
Logo
W pierwszym kwartale obrotowym 2011 r. firma Steve’a Jobsa zarobiła niemal 27 miliardów dolarów. Wszystko głównie za sprawą sukcesu tabletu iPad i smartfonu iPhone, których popularność ciągle rośnie. Apple znowu pobiła rekord!

18 stycznia firma opublikowała wyniki finansowe i sprzedażowe – po raz kolejny rekordowe Przychody wyniosły 26,74 mld USD wobec 15,68 mld USD rok wcześniej, wzrost wyniósł więc 70,5 proc. Koszty sprzedaży wyniosły 16,44 mld USD (9,27 mld USD rok temu), a koszty operacyjne 2,47 mld USD (1,67 mld USD), z czego 575 mln USD to wydatki na badania i rozwój. Zysk netto wyniósł 6 mld USD, o 78 proc. więcej niż rok temu. Firma zapłaciła 1,96 mld USD zaliczki na podatek dochodowy. Apple spodziewa się spadku sprzedaży po pierwszym poświątecznym okresie i przychodów na poziomie około 22 mld USD.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku obrotowego 2011 Apple sprzedała 4,13 mln komputerów Mac, z wyraźnym, 37 proc. wzrostem sprzedaży komputerów przenośnych MacBook. Przychody w tej branży wzrosły o 34 proc. czyli wyniosły 5,43 mld USD, o 22 proc. więcej niż rok temu. O 86 proc. wzrosła sprzedaż iPhone'ów – czyli do 16,24 mln. Jednocześnie o 7 proc. spadła sprzedaż odtwarzaczy iPod – zakupiono „tylko” 19,47 mln urządzeń. Mimo to dochody z odtwarzaczy wzrosły do 3,43 mld USD, czyli o 1 proc. Dodatkowo przed świętami sprzedano 7,33 mln iPadów.

Najwyższym wzrostem sprzedaży, bo aż o 175 proc. może pochwalić się może region Azji i Pacyfiku (bez Japonii). Sprzedaż tam była warta 4,99 mld USD. Mocno do góry - o 95 proc. do poziomu 3,85 mld USD - idzie także sprzedaż detaliczna produktów potentata.

Gigant z Cupertino jest obecnie drugą po Microsoft spółką technologiczną świata. Pomimo, że zarówno na rynku komputerów, jak i smartfonów nie jest liderem w ilości sprzedanych produktów, notuje wyższe niż konkurenci zyski. Wynika to między innymi z bardzo dobrego określenia grupy docelowej odbiorców sprzętu Apple, a także z bardzo wysokiej identyfikacji klientów z marką. Z badań przeprowadzonych przez firmę GfK wynika, że aż 59 proc. użytkowników iPhone'a planuje pozostanie przy marce. Dla porównania RIM, czyli producent telefonów Blackberry może się pochwalić 35-procentową lojalnością.

Rok obrotowy zaczyna się dla Apple w październiku, a pierwszy kwartał 2011 r. zakończył się dla firmy 25 grudnia 2010 r.

Współautor artykułu:

  • Rafał Gdak
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto