Facebook Google+ Twitter

Asocjacje wśród migotania banerów reklamowych

Reklama dźwignią handlu, ale w nadmiarze może stać się hamulcem myślenia. "Odbiorca masowy podlega dziś zupełnemu wymóżdżeniu i znijaczeniu, zamknięty w obszarze konsumpcji, zdany na totalną manipulację ze strony mediów." /Czesław Miłosz/

1 z 3 Następne zdjęcie
Zdjęcie: Fatamorgana? Szósta gwiazdka! Screen ze strony www.wiadomosci24.pl [17.09]
Fatamorgana? Szósta gwiazdka!
Screen ze strony www.wiadomosci24.pl [17.09]

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (12):

Sortuj komentarze:

ASOCJACJE

Moja koncepcja blokowania barier mentalnych wykorzystuje w znacznym stopniu umiejętność kojarzenia. Opierają się na niej tzw. kwanty wiedzy, porcje podawane stosownie do apetytu i możliwości dietetycznych stołujących się u nas zespołów. Rozbudzanie i rozwijanie tej umiejętności jest zajęciem fascynującym. Pod warunkiem: obecności myślących mózgów.
Odrębny problem - to wartościowanie. Zostało u nas zredukowane do obszarów zajmowanych tradycyjnie przez religię. Zablokowane przez zarzut zasadności ekonomicznej.
Nikt nikomu nie każe zajmować się akurat taką problematyką i jeszcze publicznie marudzić. To trochę tak, jak być lekarzem i narzekać na to, że wokół tylko sami chorzy...
Problem dodatkowy jest natomiast taki, że z chorych nieźle żyje się lekarzom, gdyż choroby choremu przeszkadzają, w przeciwieństwie do ułomności, o których tutaj mowa.
:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

dzisiaj 01:11

lekcja stworzenia

doczesność takie kłucie
niepojętej wieczności
w oczy

błękit niewyobrażalny demokrata
białe i długie anioły nosi
jak koszule


świętość mizerna anorektyczka
z raju
gdzie nie ma drzwi
rozpięta w oknach

a diably piszą na byczych skórach
że w niebie nikt nie słyszał
o ziemi
sprzedają gazety i mydlane bańki

filmy o nagiej prawdzie już
nie modne

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tadeuszu :)
Psychologia asocjacyjna wg teorii D. Hartleya, zastosowana przez D. Hume-a w etyce Oświecenia dowodzi tezy, że uczucia są podstawą filozofii moralnej.
Przesłanie Miłosza, które zacytowałam w zajawce dowodzi szkodliwości stosowania współczesnych metod NLP (NeuroLingwistyczneProgramowanie), które wcześniej wg teorii Bandlera i Grindera w latach 70 miało służyć psychoterapii samomotywacji, a współcześnie w agresywnym marketingu lub kampaniach wyborczych zatraciło swój sens etyczny.
Tak, masz rację, ze asocjacyjność bezmózgowia jest niemożliwa.
Perełka lapidarności zacieśnia się w zjawisku, którego Ty, jako najprawdopodobniej nowicjusz tutaj, nie zdążyłeś zaobserwować - zabiegi użytkowników (nie wszystkich, ale bywali tutaj tacy) o gwiazdki (ocen) stylem upokarzającym siebie i obrażającym współużytkowników, najbardziej paradoksalne w tym było to, że Autor bardzo dobrych tekstów, przenikających wrażliwością i głęboką refleksyjnością, przyciągających zainteresowanie czytelników, po takich zabiegach zatracał swój wizerunek z wrażliwego na przewrażliwionego i odnosił skutek odwrotny do oczekiwanego, stopniowo zamęczając siebie i otoczenie.
Moje skojarzenie zrodziło się dość humorystycznie, kiedy w chwili chęci wpisania komentarza pod artykułem wyskoczyła mi ta jedna z wielu "irytujących" reklam, wg obecnej mody pojawiających się gdzie tylko jest możliwe. Stąd pod scanem ekranu tejże reklamy umieściłam podpis: Fatamorgana? Szósta gwiazdka!
Ontologia jako filozofia istnienia i jego sposobów, przyczynowości, konieczności i możliwości czasami objawia się paradoksem.

Poza filozofowaniem, to bardzo podoba mi się ta pouczająca i prowokująca uaktywnienie szarych komórek - szermierka słowem :)
_______________________________________________________________
&qu ot; ;Poezja z kropli rosy czyni diament, a filozofia ukazuje, że to jest złudzenie."
/Ludwig Feuerbach/

PS
W dyspucie adwersarzy jesteś dużym wyzwaniem - wprowadzasz bodziec przebudzenia ;)
Pozdrawiam dobranocką? :)))

Komentarz został ukrytyrozwiń

ASOCJACYJNOŚĆ BEZMÓZGOWIA

Perełka lapidarności! Aż wstyd po takiej zbitce słowa i obrazu paszczę otwierać, czy dziobem klapać.
Ale można zawsze w kwestii formalnej- ewentualnie: jak Alicjo wyobrażasz sobie proces wymóżdżenia i znijaczenia w środowisku bezmózgowia, gdzie dawno proces myślenia zastąpiony został formułą kombinowania, a proces wartościowania zastąpiony procedurą odpustową?
Jest to problem ontologiczny: jak jest możliwa ASOCJACYJNOŚĆ BEZMÓZGOWIA?
:)

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 27.09.2009 01:09

chciałem powiedzieć: "roz... gwiazda"...

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 27.09.2009 01:07

O, LA,LA ......... może to jakaś "gwiazda czatu"...?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Szczęściem, Alicjo, nie należysz do miłoszowych odbiorców masowych, więc i ja dzięki temu mogłem przeżyć ułudę szóstej gwiazdki! Do tego stopnia ciekaw byłem, co Alicja zobaczyła po drugiej stronie lustra, że aż mnie... "klikający" palec rozbolał! Ej, Alicjo! Nie przypadkowo nosisz to imię!

Komentarz został ukrytyrozwiń

:-)))

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 19.09.2009 22:30

Bardzo trafne! Mnie osobiście "odrzuca" gdy patrzę na reklamy (umieszczone szczególnie na billboard'ach) przedstawiające np. meble wypoczynkowe - na kanapie leży sympatycznie wyglądająca, uśmiechnięta kobieta, a tekst na dole plakatu, baneru, etc. brzmi: "wszystko co chciałbyś mieć w swoim domu." Irytuje mnie fakt traktowania kobiety jako dodatku lub upiększacza oraz "umieszczania" jej w reklamach, które nie dotyczą kobiety jako kobiety.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Marku,
reklama, którą tutaj wkleiłam z rzutu ekranu - zamigotała mi w chwili, kiedy przechodziłam do komentarzy pod jednym z artykułów na w24.
Choć bliżej mi do zasad moralnych i obyczajowych (bo tworzą bardziej przyjazne relacje w społeczeństwie), to nie aż tak skrajnie surowych zasad, aby widok prowokujących ud w okienku reklamy wyzwolił we mnie purytankę "zatroskaną" z przerażenia o zawirowanie emocji u mężczyzn, mniej odpornych na takie widoki. :)
Musiała bym też być strasznym ponurakiem, aby tekst reklamy: "Zobacz Grube Gwiazdy!", migoczący między artykułem komentowanym a skalą jego oceny, graficznie zdefiniowaną gwiazdkami od 1 do 5 - nie wywołał we mnie lawiny śmiechu w skojarzeniu wyżej "wyartykułowanym" w ujęciu galerii.
Za wyjątkowo trafny komentarz, w którym każde słowo wyraża właściwe odczytanie - dziękuję.
Komentarz upewnił mnie, że mimo niedoskonałości technicznych wstawionego obrazka - dla oglądającego Odbiorcy ujęcie to jest czytelne.
Bardzo żałuję, że przy wstawianiu galerii nie ma podglądu, bo wówczas przed wysłaniem do publikacji, dostrzegła bym, że brak ramki i pogrubienia czcionki podpisu pod obrazkiem wywołuje efekt mniejszej czytelności przez zlanie się całości na ekranie. Sama pogubiłam się, skąd wzięły się 2 strony króciutkiego tekstu zajawki, zanim zorientowałam się, że są nieaktywne, ponieważ są to strony na skanie ekranu z uchwyconą reklamą. Gdybym miała możliwość podglądu przed publikacją, rozwiązała bym to inaczej: obrazek razem z podpisem ujęła bym w ramkę, przez co "impresja" skojarzenia była by bardziej czytelna.
Myślę, że z czasem narzędzia edycji i podglądu dla DO staną się bardziej przyjazne, co zaprocentuje łatwiejszym formatowaniem tekstów do publikacji, ułatwiając pracę i użytkownikom i moderatorom, a wizerunek tego portalu kreując na coraz lepszy.
Chwilowo nasuwa się uwaga, że gdyby symbolem oceny pozostały pióra (bardziej zasadnie, wyrażające styl tego portalu) - nie było by skojarzeń z reklamą grubych gwiazd ;) :)))
Pióra, skojarzone np z biały łabędziem, który ze swoją wygiętą w znak zapytania szyją staje się symbolem tajemniczości świata - wyrażały by, że tutaj piszemy o całym świecie, a nie tylko o gwiazdkach z nieba, roziskrzonych do czerwoności ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.