Facebook Google+ Twitter

Aspekt społeczny clinical marketingu

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-02-02 16:51

Aspekt społeczny pozwala na społeczne zrozumienie czemu produkt służy, pozwala na uzyskanie przejrzystości rynkowej i zdobycie zaufania, które jest najważniejszym czynnikiem percepcyjnym dla leku. Zaufanie klienta jak i jego poczucie bezpieczeństwa.

Aspekt społeczny clinical marketingu / Fot. Maciej JędrzejowskiJuż na etapie badań klinicznych nad nowym produktem leczniczym środowisko pozycjonuje organizację jako innowatora. To zdecydowany wyróżnik. Wiele firm akcentuje fakt, że są firmami innowacyjnymi. Niestety doświadczenie z rynku polskiego wskazuje, że niektórzy znają zgoła inne znaczenie tego słowa.

Możliwość prowadzenia badań klinicznych niesie ze sobą wartości, które w odmienny sposób oddziaływują na społeczeństwo. Jest dla firmy niewątpliwą korzyścią, że znając atuty nowego produktu może ona wyselekcjonować właściwe atuty dla jego działania, plasujące go on na pole position w opinii ekspertów, a co za tym idzie i kolejnych konsumentów.

To wielka siła móc jako pierwszy zaprezentować społeczeństwu, że pojawiła się szansa na ratunek, na ulgę w cierpieniu, na powrót do normalnego funkcjonowania w społeczeństwie. Jest to też wielka odpowiedzialność. Jeśli firma wie jak używać etycznego PR-u może wygrać pole position na długo przed wprowadzeniem produktu na rynek. Przecieki do ekspertów, czy też dyskusje panelowe w gronie badaczy pozwalają na zaprojektowanie struktury informacji, która będzie spójna z tym co później usłyszy rynek. To efekt kumulacji przekazu jak i synergii pobudzenia zarówno ciekawości jak i niewątpliwego prawa do pierwszeństwa.

Koncentracja na najistotniejszych zaletach produktu leczniczego pod kątem jego skuteczności, jego innowacyjności pozwala na zupełnie inny efekt odbioru społecznego niż poszarpane, niespójne wycieki informacji o jego wszelkich zaletach czy też skutkach ubocznych. Założeniem PR, który jest w clinical marketingu jednym z najważniejszych narzędzi, jest spójność zaprojektowanych uprzednio informacji z tymi informacjami, które trafiają na rynek w późniejszym terminie.

Komunikacja z otoczeniem pozwala na stopniowe przyswajanie przyszłemu targetowi usystematyzowanych informacji pod kątem zalet produktu. Uproszczenie procesu leczenia poprzez zastosowanie konkretnego rozwiązania w stosunku do konkretnego problemu terapeutycznego winno pozwolić na zachwanie równowagi dowodów farmako-ekonomicznychw w stosunku do informacji marketingowej (tzn. rzeczywistych wartości pozbawionych marketingowej otoczki).

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.