Facebook Google+ Twitter

Aspekt strategiczny clinical marketingu

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-01-30 18:36

Działania clinical marketingu są nastawione na długofalową pracę i długofalowy efekt. Koszty “wejścia” są ceną, którą jednak warto zapłacić, bowiem obciążenia są znikome w porównaniu do poniesionych kosztów badań klinicznych czy chociaż

Przez dziesięciolecia struktury wywiadu państw NATO posługiwały się kompleksowym nasłuchem elektronicznym skoncentrowanym na rozpoznaniu poczynań i sytuacji potencjalnego wroga. Tak więc np. obywatel Iranu chcący otrzymać obywatelstwo brytyjskie mógł zostać poproszony o podjęcie czasowej pracy w stacji nasłuchowej na Cyprze celem tłumaczenia tego co usłyszy w eterze i tworzenia stosownych raportów. Stacja ta zajmowała się nasłuchem i kontrolą eteru
jak i rozmów telefonicznych na terenie pobliskich krajów arabskich. W ten sposób pozyskiwano wiele cennych informacji.

Biorąc pod uwagę to, co ukazują lokalne media będące pod kontrolą lokalnych władz należało się spodziewać, że puszczane w eter informacje medialne są cenzurowane i preparowane pod konkretnym kątem. Jednak podsłuchiwane rozmowy stacji wojskowych wroga jak i instytucji czy też pojedyńczych obywateli, pozwalały na naniesienie korekt do tych informacji celem poznania rzaczywistych problemów społecznych i nastrojów panujących w poszczególnych rejonach. Działania te pozwalały na odszyfrowanie istotnych i rzeczywistych problemów regionu. Działania te nakreślały rzeczywisty obraz o tym co robi wróg i jaka jest jego faktyczna kondycja jak i plany.

Organizacje gospodarcze, w tym również firmy farmaceutyczne, prowadzą bardzo podobne działania. Nasłuchują wszelkich informacji płynących z rynku. Pod uwagę brane są aspekty polityczne, gospodarcze, demograficzne jak i informacje o działaniach konkurencji z wielu źródeł. Firmy przejmując wytypowanych pracowników konkurencji pozyskują bezcenne dane o konkurencji i jej działaniach na rynku. Bardzo łatwo zauważyć, że firmy o wysokim wskaźniku fluktuacji kadr mają na rynku mniejsze sukcesy od organizacji pokładających w zasobach ludzkich większe znaczenie. Firmy analizują wszelkie dane sprzedaży. Branża farmaceutyczna dysponuje danymi sprzedaży np. z IMS, tak więc wiadomo dokładnie, który region radzi sobie lepiej ze sprzedażą, a który gorzej.

W połączeniu z rozpoznaniem działań konkurencji w regionie analiza wskazuje na to, które działania rynkowe są skuteczne, a które nie. Jednoczesna analiza panelowa generowana chociażby z Pharma Expert wskazuje na rzeczywistą sprzedaż. Dane IMS nie uwzględniają stocków w aptekach i często wysoko zafakturowana sprzedaż z jednego kwartału odbija się spadkiem w kolejnym. Po prostu apteki zostają “przetowarowane”, a to z kolei niekorzystnie odbija się na relacjach z farmaceutami.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.