Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

23448 miejsce

ASR w teleinformatyce - co oznacza ten tajemniczy termin?

Automatic Speech Recognition (ASR) czyli automatyczne rozpoznawanie mowy to technologia na miarę naszych czasów, stworzona, by maksymalnie uprościć proces dostępu do informacji.

Termin ASR kojarzony jest przez większość ludzi z motoryzacją. Nie wszyscy wiemy, że gdy dzwonimy na infolinię i dostajemy możliwość głosowego wybierania automatycznych opcji, również jesteśmy obsługiwani przez ASR.
Ta sama technologia ułatwia nam korzystanie z bliskich naszemu sercu telefonów komórkowych, np. poczty głosowej.

Automatic Speech Recognition (ASR) czyli automatyczne rozpoznawanie mowy to technologia na miarę naszych czasów, stworzona, by maksymalnie uprościć proces dostępu do informacji. Wykorzystywana jest m.in. w systemach call center, infoliniach instytucji finansowych czy infoliniach alarmowych. Jest uzupełnieniem systemów automatycznej zapowiedzi Interactive Voice Response (IVR). Ma też zastosowanie w nowoczesnych sprzętach gospodarstwa domowego.

W technologię ASR wyposażone są systemy informatyczno-telekomunikacyjne przeznaczone do obsługi Contact Center, jak np. Contactis Awarie dla sektora użyteczności publicznej, wirtualny doradca Dronn do obsługi klienta w serwisie internetowym oraz infokiosku, Contactis Contact Center, stanowiące wsparcie dla utrzymania i nawiązywania relacji z klientami czy Ivone najbardziej rozpoznawane w naszym kraju narzędzie typu Tekst to Speech.

W wszystkich tych systemach software, developerzy wdrożyli technologię ASR, by lepiej i szybciej spełniać oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów oraz zapewnić szybki przepływ informacji pomiędzy człowiekiem, a maszyną.

Istnieją systemy ASR z gramatyką zamkniętą oraz otwartą. Ta pierwsza wymaga wcześniejszego zdefiniowania reguł gramatyki oraz zasobu słownictwa. Systemy na niej oparte są bardzo precyzyjne w rozpoznawaniu mowy nawet w złych warunkach akustycznych oraz szybkie w działaniu. Gramatyka otwarta umożliwia rozpoznanie wypowiedzi na dowolny temat, bez ograniczeń, jeśli chodzi o długość czy ich formę. Wymaga szerokiego słownika wyrazów z ich transkrypcją fonetyczną, różnymi formami gramatycznymi, znaczeniami semantycznymi oraz wdrożenia technologii Natural Language Processing (NLP).

Bez względu na zastosowany rodzaj, ASR ułatwia nam życie i umożliwia komunikację z systemami już nie tylko za pomocą ich języka programowania, ale naszego języka wypowiedzi.
Zarejestruj się i napisz artykuł
Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.