Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

4149 miejsce

At Home in Europe - czyli jak zachęcić do udziału w wyborach

Polska, Łotwa i Portugalia. Co łączy te trzy kraje? Udział w międzynarodowym projekcie „At Home in Europe”, w który zaangażowany jest aż trzydzieścioro licealistów, studentów dziennikarstwa, marketingu oraz europeistyki.

 / Fot. Weronika WyrębskaPolska, Łotwa i Portugalia. Co łączy te trzy kraje? Udział w międzynarodowym projekcie „At Home in Europe”, w który zaangażowany jest aż trzydzieścioro licealistów, studentów dziennikarstwa, marketingu oraz europeistyki. Postanowili oni mieć wpływ na swoje lokalne środowisko i zachęcić przede wszystkim młodych ludzi do wzięcia udziału w wyborach parlamentarnych, które odbędą się maju.

„ At Home in Europe” to międzynarodowy projekt, w którym bierze udział młodzież z trzech różnych państw. Ich celem jest zachęcić obywateli swoich krajów do udziału w wyborach parlamentarnych. Cel swój chcą osiągnąć poprzez przygotowanie wspólnego lip duba. Pieczę nad projektem trzyma Toruńska Agenda Kulturalna.

Co skłoniło tych młodych ludzi do udziału w projekcie? – Przede wszystkim możliwość działania prospołecznie, każda taka działalność może wnieść coś w postawę obywatelską. Jedną z takich form jest właśnie zachęcenie do wyborów, nie tylko tych krajowych, ale także parlamentarnych - mówi Patryk Popławski, uczestnik projektu.

- Ważne jest też to, że całe to zachęcenie odbywa się poprzez edukację i zabawę. Jednym z takich produktów będzie na pewno Lip Dub, Flashmob oraz kampania promocyjna, którą będziemy przygotowywać. –wyjaśnia Iga, szefowa toruńskiej grupy „At Home in Europe”.

Główne cele akcji oraz jej sens



Czy cała akcja ma sens? Czy możliwe jest dzięki niej nakłonienie do wzięcia udziału w wyborach? – Myślę, że tak, jeśli zrealizujemy nasze cele, które sobie zakładamy, czyli uświadomienie młodych ludzi, bo jednak do nich jest ta akcja skierowana. Ważne jest też przekonanie, że praktycznie jeden głos wiele zmienia. –uważa Patryk Hubala, student dziennikarstwa i komunikacji społecznej na UMK.

Jakie są główne cele całej akcji? – Przede wszystkim zachęcenie młodego pokolenia do głosowania i uświadomienia, że Europa nie jest taka zła – tłumaczy Karolina. – Głównym celem jest też pokazanie, że ludzie maja wpływ na to, co ich otacza i ich głos jest bardzo ważny. Chodzi o to, żeby w pewnym sensie wyedukować jakąś cześć społeczeństwa na temat tego, jak dużą role pełnią wybory. Sam fakt, że ktoś nie głosuje, też jest w pewnym sensie głosem. Głosem obojętności. Chcemy uświadomić ludzi, że obojętność jest po prostu błędem - dodają Patryk i Iga.

Wizyta Portugalczyków i Łotyszy w Toruniu



W dniach od 13 do 18 stycznia toruńska ekipa miała okazję gościć przybyszy z Portugali i Łotwy. Jak wyglądała praca podczas tego tygodnia? - Była to przede wszystkim wizyta, podczas której uczestnicy mieli okazje się poznać. Przygotowaliśmy dla nich grę miejską mającą na celu zintegrowanie i poznanie Torunia. Oprócz tego odbywały się też warsztaty z Unii Europejskiej, na których uczestnicy mieli okazję poznać, jak pisze się petycję do Parlamentu Europejskiego. Braliśmy również udział w warsztatach z PR-u i marketing i omawialiśmy, jak będzie wyglądał lip dub, który zamierzamy przeprowadzić w Rydze – tłumaczy dalej liderka grupy.

Jak torunianie oceniają pracę z Łotyszami i Portugalczykami? – Generalnie współpraca była dobra, choć w pierwszych dniach musiała nastąpić integracja, żebyśmy mogli się dokładniej poznać, ale pod koniec było już naprawdę coraz lepiej. Efektem naszej pracy było wypracowanie wspólnego projektu lip duba. Podczas pracy z naszymi przyjaciółmi wyszły też różnice kulturowe. Portugalczycy są bardziej otwarci, żywiołowi. Z kolei my i Łotysze jesteśmy bardziej zdystansowani i potrzebujemy więcej czasu, ale się zintegrowaliśmy i było bardzo fajnie – wyjaśnia grupa.


Co wynieśli z projektu?



Z projektu wynieśli przede wszystkim informacje na temat Uni Europejskiej, dzięki którym łatwiej im będzie tworzyć ten projekt. Mieli okazję dowiedzieć się również o różnicach kulturowych, panujących w Portugali i na Łotwie. Na pewno nie są to wszystkie rzeczy, które z tego projektu wyniosą. Przed nimi jeszcze dużo pracy, ale praca ta ma jak najbardziej sens.
Następne główne spotkania w Rydze od 4 do 9 marca i w Portugalii od 5 do 10 maja. Życzmy im wszystkim wytrwałości w dążeniu do celu oraz niezapomnianych wrażeń podczas warsztatów za granicą.

Zajrzyj na strony projektu na:
https://www.facebook.com/ahiePOLSKA
https://twitter.com/ahiePOLSKA

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.