Facebook Google+ Twitter

Atrakcyjne dodatki podstawą oferty nowego operatora komórkowego?

W Polsce do gry o użytkowników telefonii mobilnej przystąpi czwarty operator, znany pod nazwą P4. Czy w kraju, gdzie ośmiu na dziesięciu Polaków ma komórki, a rynek podzieliły między sobą trzy największe koncerny, nowy operator ma jeszcze jakieś szanse?

P4, właściciel cyfrowej sieci telefonii komórkowej Play (dawniej Project4), który w sierpniu 2005 roku uzyskał koncesję na świadczenie usług telefonii mobilnej postanowił, zanim zaoferuje swoje usługi, mocno wybadać rynek i jednocześnie zareklamować się w dość niekonwencjonalny sposób. Próbę podbicia serc polskich klientów firma rozpoczęła od kampanii teaserowej, zaczęła promować produkt, zanim pojawił sie na rynku. Oprócz reklam prasowych, outdoorowych i radiowych, firma prowadzi niekonwencjonalne formy aktywności reklamowej takie, jak: wydarzenia ambientowe, marketing bezpośredni (e-maling), ulotki i naklejki w klubach, pubach i kawiarniach, oraz niestosowany dotąd w Polsce, marketing wirusowy - w postaci krótkich filmów reklamowych zamieszczonych w serwisie YouTube.

Taka forma reklamy jednoznacznie wskazuje na grupę potencjalnych klientów do których stara się dotrzeć operator. Co zresztą potwierdza wizyta na stronie intLogo sieci PLAYernetowej P4. „Nowatorska i oryginalna kampania jest kierowana głównie do ludzi młodych, przede wszystkich duchem, aktywnych, zainteresowanych najnowszymi technologiami i rozwiązaniami” – czytamy w materiałach prasowych.

Dlaczego akurat do nich?

W P4 zdają sobie sprawę, że wydrzeć klienta Ery, Orange, czy Plusa, kusząc go kolejnymi ofertami cenowymi nie będzie łatwo, a i zysk przy ciągłej obniżce cen - niewielki. Dlatego firma zdecydowała się zainwestować w „dodatki”. W P4 wierzą, że również w Polsce, telefon komórkowy, radio, Internet i telewizja, zleją się w jedno medium. Świat, zwłaszcza Azja, przeżywa obecnie wielki boom na tego rodzaju usługi. W P4 wierzą więc, że przyjdzie i pora na nas, a oni, jako pierwsi, będą na tę modę technologicznie i ofertowo przygotowani.

E-pokolenie

Coraz więcej klientów ściąga do swych telefonów grafiki, animacje, pliki audio-wideo. Powstają przeglądy i festiwale twórczości „mobilnej” – zdjęć i filmów wykonanych za pomocą telefonu. Popularne portale internetowe uruchamiają usługi dostępne z poziomu aparatu telefonicznego, umożliwiają ściąganie plików mp3, czatowanie, pisanie blogów, itp. A jak łatwo się domyślić z tego typu usług korzysta zwłaszcza młode pokolenie, określane już nawet jako e-pokolenie.

Czy taka kampania się powiedzie?

Trudno wyrokować. Nie wszystko, co sprawdziło się w bardziej zaawansowanych technologicznie społeczeństwach, równie łatwo zadamawiało się u nas. Jednak patrząc na ilości kandydatów zgłoszonych do pierwszego etapu rekrutacji do programu pilotażowego P4 (915 000 zainteresowanych), należy sądzić, iż operator trafnie rozpoznał rynek. E-pokolenie będzie więc miało swojego operatora.

A co dla reszty użytkowników komórek? Za wprowadzeniem czwartego operatora, argumentem miało być zwiększenie konkurencyjności usług telefonicznych, a co za tym idzie obniżenie stawek. Jednak przy takiej strategii „czwartego” raczej ciężko na nie liczyć.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Tak naprawde Play nie jest 4. operatorem... 4. operatorem jest mMobile mBanku. No, ale mMobile nie ma takiej kampanii reklamowej, jest znany tylko uzytkownikom mBanku i dlatego nie liczy sie na rynku...
A P4 nie wiem z jakiej racji okrzykł sie 4. operatorem....:|

Komentarz został ukrytyrozwiń

No i niestety KLAPA!
Play wszedł z takimi cenami telefonów komórkowych, że rozczarowało się 99% ludzi którzy liczyli na tanią sieć... A tu zaskoczenie, oferta skierowana jest do bardzo bogatych ludzi, poza tym - NIC taniej w sieci? Do mnie to nie przemawia. Oferta jest neizrozumiała dla mnie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.