Facebook Google+ Twitter

AVON Studio – realizacja na skalę światową z polskim akcentem

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2015-01-30 15:46

AVON Studio to pierwszy na świecie salon marki łączący sprzedaż bezpośrednią z handlem tradycyjnym. Generalnym wykonawcą unikalnego projektu jest polska firma Forbis Group.


Decyzja AVON o zbudowaniu sklepu w galerii handlowej jest ewenementem na skalę globalną. Wiadomość jest o tyle zaskakująca, że AVON postrzegany jest jako najbardziej popularna marka kosmetyczna dystrybuowana w sprzedaży bezpośredniej poprzez konsultantki. Amerykańska firma Avon działa w ponad 100 krajach, a stacjonarny sklep łączący sprzedaż bezpośrednią z handlem tradycyjnym obecnie funkcjonuje jedynie w Polsce.

Realizacja jest efektem międzynarodowej współpracy. Shop concept Studia AVON powstał w Londynie – autorem projektu jest brytyjska pracownia Umbrella. Colliers International, globalna firma doradcza z sektora nieruchomości komercyjnych w ramach project managementu była odpowiedzialna za wybór wykonawcy i nadzór projektu z ramienia inwestora. Stanowisko generalnego wykonawcy powierzono polskiej firmie Forbis Group. Do jej obowiązków należała kompleksowa realizacja kwestii budowlano-aranżacyjnych, wykonanie mebli i grafik ulokowanych wewnątrz sklepu w przykuwających wzrok lightboxach.

Paleta kolorów AVON – biel, magenta i czerń – została wyraźnie zaznaczona w salonie, zarówno w ogólnym ujęciu, jak i elementach dekoracyjnych. W dużej mierze biała zabudowa meblowa zyskała wyrazistość i kobiecy sznyt dzięki krawędziom w odcieniu amarantowym. Różowo-białą stylistykę przełamano czarnymi kontrastowymi detalami. Całość wyposażenia została wykończona w wysokim połysku, co w połączeniu ze stalą stworzyło charakterystyczną i rozpoznawalną przestrzeń – świeżą i nowoczesną.

Butik podzielono na szereg stref produktowych. Dzięki tej klasyfikacji udało się stworzyć miejsce, które przyciąga klientów stopniowo w głąb sklepu. Cechą charakterystyczną Avon Studio jest położenie lady obsługi w centralnej części sklepu oraz niespotykana w innych sklepach ilość miejsca, przeznaczona na wygodne testowanie kosmetyków – powierzchnia AVON Studio sięga 190 mkw. Zapachy, bestsellery marki AVON, zlokalizowano w głębi, aby zachęcić do poszukiwań i odkrywania kolejnych stanowisk. Feeria barw w strefie kosmetyków kolorowych ulokowana bezpośrednio przy wejściu do salonu widoczna z zewnątrz zaprasza przechodniów. „Ściana WOW” złożona z wbudowanych ekranów LCD nabrała charakteru promocyjnego – łączy prezentację oferty produktowej, sugestii pomysłów na upominki i dziedzictwa marki. Za wejściem ustawiono stoły z ofertą sezonową. Na strefę pielęgnacyjną przeznaczono białe regały z podświetlanymi półkami. Niedaleko nich wyznaczono kącik wypoczynkowy, w którym na wygodnych siedzeniach można spokojnie porozmawiać z konsultantkami AVON.

Zróżnicowana faktura posadzki, będącej połączeniem drewnianych paneli, płyt kamiennych i miękkich wykładzin dywanowych wraz z ciekawymi rozwiązaniami aranżacyjnymi sufitu oraz oświetleniem punktowym i ogólnym nadały każdej kategorii produktów niepowtarzalną osobowość, naturalnie wydzielając poszczególne strefy.

- Stanęliśmy przed dużym wyzwaniem. – przyznaje Ewa Seremak, Project Manager z Forbis Group. – Studio AVON to pierwsze przedsięwzięcie tego typu na skalę globalną. Idea zakładała stworzenie swoistego placu zabaw – przestrzeni, w której klientki będą mogły w przyjemnej atmosferze dotykać, testować, próbować – po prostu bawić się produktami marki. Zgodnie z oczekiwaniami inwestora wnętrze miało być ekskluzywne, nowoczesne i funkcjonalne. Efekt końcowy pokazuje, że udało nam się wywiązać z zadania.
(Magdalena Nowak)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.