Facebook Google+ Twitter

Awatar doradzi klientowi w internecie

Strony internetowe można podzielić na dwie grupy - te, o których się zapomina kilka chwil po zamknięciu przeglądarki internetowej i te, które budzą zachwyt klientów, a zazdrość konkurencji.

Strona internetowa, która warta jest zapamiętania, powinna posiadać choć jeden element, na tyle ciekawy, aby przyciągnąć uwagę klienta, a jednocześnie na tyle innowacyjny, żeby nie posiadał go nikt lub prawie nikt inny. Tak wykreowana strona www utrwali się w pamięci odwiedzających, a informacja o niej na pewno odbije się echem wśród potencjalnych kontrahentów.

Im bardziej rozbudowana oferta firmy, tym relatywnie więcej treści do umieszczenia i trudniej o zachowanie czytelnego, przejrzystego układu strony. Internauci z natury są niecierpliwi i bardziej od elaboratów cenią sobie krótkie, acz treściwe informacje. Zawartość strony powinna być nie tylko jasna i klarowna, ale również odpowiednio pokazana. Wybór właściwego sposobu prezentacji oferty to istota skutecznego przekazu w internecie, bowiem w pierwszej kolejności przeglądamy, a dopiero później czytamy.

Doświadczenie pokazuje, że niewiele ponad 15 proc. odwiedzających strony internetowe wnikliwie zapoznaje się ze wszystkimi treściami na nich umieszczonymi. Zatem, w jaki sposób zwiększyć procent odbiorców, którzy mimo że nie przeczytali większości informacji, opuszczą stronę posiadając komplet informacji na temat firmy i jej oferty?

Odpowiedzią może być tzw. awatar, czyli wirtualna postać wykorzystująca technologię BlueBox, która pojawia się w momencie wejścia na stronę internetową. Zarówno w Polsce, jak i na świecie jest zaledwie garstka firm, które specjalizują się w tym, dopiero rozwijającym się obszarze.

Już teraz możliwości wykorzystania interaktywnych wideoprezenterów wydają się być nieograniczone. Awatar może służyć jako reprezentacja firmy w internecie, promować produkty i usługi znajdujące się w jej ofercie, być przewodnikiem ułatwiającym poruszanie się po stronie.
Zadania wirtualnego prezentera zależą wyłącznie od indywidualnych oczekiwań.

Awatar może pojawiać się w momencie wejścia na stronę internetową witając odwiedzających i zachęcając ich do zapoznania się z ofertą firmy i powrotu w przyszłości. Może również występować na poszczególnych podstronach, służąc jako doradca klienta lub swoista nawigacja po serwisie. Co więcej, awatarem może zostać każdy - prezes, pracownik firmy lub specjalnie wynajęty do tego zadania aktor czy aktorka o dowolnie określonych predyspozycjach.

Wirtualny awatar to nowatorska i rzadko spotykana w biznesie metoda przekazu komunikacyjnego. Przyciąga uwagę i zainteresowanie, stanowiąc dla wielu element zaskoczenia, w efekcie zwiększając oglądalność i wiarygodność danej strony.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.