Facebook Google+ Twitter

Awokado – strażnik młodości

Niby wiemy, że jest zdrowe, ale jakoś brakuje pomysłów na wykorzystanie go w kuchni. Pomówmy chwilę o właściwościach awokado i prostych sposobach na wkomponowanie go w codzienne menu.

 / Fot. Foter.comNie da się ukryć, że awokado jest tłuste i kaloryczne, ale jeśli umiejętnie zastąpimy nim inne, niejednokrotnie koszmarnie niezdrowe tłuszcze, pozostaje jedynie wyliczyć walory odżywcze. A tych jest co niemiara.

Dzięki wysokiej zawartości witamin z grupy B i potasu oraz imponujących ilości antyoksydacyjnych witamin C i E, błonnika, białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych, awokado nie tylko sprzyja zdrowiu, ale również wydobywa naturalne piękno.
Wśród najważniejszych korzyści płynących z takiej kombinacji składników należy wymienić chociażby ochronę przeciwmiażdżycową, efektywniejsze procesy regeneracyjne w komórkach, sprawniejszy metabolizm, mocne kości i stawy, lśniące włosy i znacznie lepsze nawilżenie skóry.

A teraz kilka prostych sposobów na skorzystanie z tego potencjału:

- Zamiast masła. Rozgniecione awokado ze szczyptą soli z powodzeniem zastąpi masło na kanapce.

- Na kanapce. Awokado wspaniale smakuje w towarzystwie czerwonej cebuli, słodkich pomidorów, wyrazistych sałat, jajek na twardo i szczypiorku.

- Z ziemniakami. Zapomnij o śmietanie i maśle. Rozgniecione awokado wymieszaj z ziemniaczanym purée, pieczone ziemniaki obłóż cienki plasterkami owocu.

- W jajecznicy. Pokrój awokado w drobną kostkę i zmieszaj z roztrzepanymi jajkami. Danie zyska kremową konsystencję i na dłużej zaspokoi głód.

- Z jajkiem sadzonym. Dojrzałe awokado przekrój na pół i usuń pestkę. Z każdej połówki zetnij czubek, miejsce po pestce powiększ wydrążając część miąższu. Na patelni rozgrzej odrobinę oliwy i ułóż na niej plastry awokado. W środek każdego plastra wbij jajko, nakryj pokrywką i trzymaj na średnim ogniu do momentu aż białko się zetnie.

- W koktajlu. Zmiksuj połówkę awokado z 1/2 filiżanki kawałków ananasa, filiżanką wody kokosowej i odrobiną soku z limonki.

- W puddingu. Zmiksuj awokado z 2 łyżkami kakao, ¼ filiżanki syropu klonowego i mlekiem migdałowym (ilość wedle uznania). Taki czekoladowy pudding nie wymaga usprawiedliwienia.

- Z grilla. Awokado pocięte w plasterki, skropione cytryną, obsypane grubą solą i krótko zgrillowane będzie smacznym dodatkiem do mięs i ryb.

- Guacamole. Rozgnieć widelcem 2 dojrzałe awokado, dodaj drobno posiekany ząbek czosnku, 2 łyżki drobno pokrojonej cebuli, 2 łyżki soku z cytryny lub limonki i 1 - 2 łyżeczki pikantnego sosu tabasco. Pełnoziarniste tortille pokrój w trójkąty, upraż na suchej patelni i podawaj zamiast niezdrowych przekąsek.

Źródła: Przepisy, Magazyn domowy, Szatnia

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Awokado jest pyszne i bardzo zdrowe. A jego zielonkawy kolor pomaga dzieciom w jedzeniu :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.