Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

42618 miejsce

Bamboocha, czyli Polinezja w Wałbrzychu

  • Źródło: Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
  • Data dodania: 2006-09-15 11:22

Dolnośląskie miasto stało się bohaterem sloganu reklamowego napoju Fanta. W telewizyjnej reklamie dwóch Polinezyjczyków jedzie przez dżunglę samochodem, zabierając przyjaciół na przejażdżkę...

Jeden z kumpli odmawia, mówiąc: „Sorry, nie mogę, lecę odwiedzić babcię w Wałbrzychu”. Filmik kończy hasło: „Bamboocha na Wałbrzych”!

Bamboocha, czyli po prostu bambucza to wymyślone przez Coca-Colę słowo, które ma oznaczać po prostu radość życia. Tę ideę przedstawiają w spotach reklamowych mieszańcy Polinezji: Jimmy i jego Mały Brat. Życie na rajskiej wyspie to jednak dla większości Polaków nierealne marzenie. Producent napoju postanowił zatem dostosować reklamę do krajowych realiów.
– Wybór Wałbrzycha to przypadek. Chcieliśmy pokazać, że fanta gwarantuje dobrą zabawę wszędzie i nie trzeba wyjeżdżać do egzotycznych krajów lub wielkich miast, w poszukiwaniu emocji – opowiada Iwona Jacaszek z Coca-Cola HBC Polska. I nieoficjalnie dodaje, że wykorzystanie Wałbrzycha w reklamie bardzo ją ucieszyło. – Dolny Śląsk jest mi szczególnie bliski. Pochodzę z Kłodzka – uśmiecha się.

Wśród mieszkańców miasta, które słynęło w kraju głównie z biedaszybów, emisja reklamy wywołała mieszane uczucia.
– Część moich rówieśników uważa, że ta reklama to obciach, bo przejęliśmy tym samym schedę po Wąchocku. Inni twierdzą, że jest OK. Sam nie wiem, kto ma rację – zastanawia się Marcin Nowak, wałbrzyski gimnazjalista.
Podzielone zdania na ten temat mają również miejskie władze. – Wśród urzędników przeważa pogląd, że reklama przedstawia miasto z dobrej strony. Dlatego wypada się z niej tylko cieszyć – mówi Ewa Frąckowiak, rzecznik magistratu.
Jedno jest pewne: bambucza sprawiła, że miasto otrzymało darmową promocję. •
Artur Szałkowski

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Reklamy Bamboochy nigdy specjalnie mi się nie podobały, choć ich spolszczenie może być dobrym ruchem. Nie wiem, nie znam się na reklamie, ale ogólnie młodzież dobrze przyjmuje takie "reklamy-odmóżdżacze" ;)
Ja wolę inne, piękne i wyważone, Bambucza do mnie nie przemawia.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.