Facebook Google+ Twitter

Bankomaty Banku Millennium przypomną Ci, jak się nazywasz. Po co?

Bank Millennium wprowadził ostatnio zmiany w obsłudze bankomatów, głównie z myślą o osobach niepełnosprawnych. Wprowadzono m.in. komunikaty głosowe i rozbudowane funkcje klawiatury numerycznej. Jedna zmiana jest jednak nieco zaskakująca i chyba nie ma nic wspólnego z udogodnieniem dla osób niepełnosprawnych: na ekranie bankomatu można przeczytać swoje imię i nazwisko.

 / Fot. AgainErick, GNU, CC 3.0Każdy, kto chociaż raz wypłacał pieniądze z bankomatu wie, że jest to w pewnym stopniu czynność stresująca. Ktoś może zobaczyć jaki numer PIN wpisujemy, czy też ile pieniędzy wypłacamy, a to może zachęcić niektórych obserwatorów do kradzieży.

Po włożeniu karty niektórych nowych bankomatów Banku Millennium dodatkowo można zobaczyć na ekranie swoje imię i nazwisko. I to w dobie utajniania danych osobowych.

Dane osobowe to także imię i nazwisko. Widoczne na ekranie bankomatu, z założenia dla samych użytkowników karty, mogą być jednak widoczne także dla osób stojących w kolejce czy przechodzących obok.

Wojciech Kaczorowski, rzecznik prasowy Banku Millennium, na pytanie jaką funkcję spełniać ma ta nowość i czy ma to związek ze zmianami związanymi z przystosowaniem bankomatów do potrzeb niepełnosprawnych, odpowiedział:

Wprowadzona funkcjonalność nie ma związku ze zmianami dotyczącymi udogodnień dla niepełnosprawnych. Jest spersonalizowanym powitaniem Klienta podczas rozpoczęcia transakcji w bankomacie adresowanym wyłącznie do niego, analogicznie do wszystkich innych informacji pojawiających się na ekranie bankomatu. Jeśli Klient przestrzega podstawowych zasad związanych z wykonywaniem operacji w bankomacie nie ma obawy ani o ujawnienie jego imienia i nazwiska, ani informacji o rodzaju transakcji jaką wykonuje. Klienci przyjęli to rozwiązanie jako przyjazne.

Spersonalizowane powitanie klienta jest pewnie dla niego miłe i może nawet wywołać uśmiech na twarzy, jeśli tego dnia bankomat jest pierwszym, który się z nami wita. Nasuwa się jednak pytania: czy bankomaty nie powinny ograniczać eksponowania ważnych dla klienta banku informacji do minimum? I czy takie powitanie pełni więcej funkcji niż poprawa humoru klienta, czy też "zbliżenie się" do niego?

Rozpoczął się konkurs Dziennikarz obywatelski 2011 Roku.
Zgłoś swój materiał! Zostań najlepszym dziennikarzem 2011 roku. Wygraj jedną z ośmiu zagranicznych wycieczek.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

Panie Łukaszu, ja nie mam konta w Banku Millennium, dostałam tę informację od kogoś, niedawno. Na szczęście w moich bankomatach nie ma czegoś takiego ;) jeszcze...

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 14.03.2012 15:16

Pani Natalio, te zmiany widziałem już w bankomatach w Warszawie w grudniu ub. roku, też się zastanawiałem, po co? Może te bankomaty są wprowadzone teraz na cały obszar kraju

Komentarz został ukrytyrozwiń
kicia
  • kicia
  • 14.03.2012 11:58

To głupi pomysł, lepiej i bezpieczniej by było WITAJ PRZYJACIELU.
Panie Witoldzie, i co z tego , że na karcie jest to samo? Karty przypadkowy przechodzień nie zobaczy, a ekran bankomatu TAK.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bez przesady. Na karcie jest to samo:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

:)))
Może na wypadek pustego konta, trzeba klientowi przypomnieć, jak się nazywa, bo z wrażenia mógłby zapomnieć ;) :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.