Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

71392 miejsce

Belsat TV ma już rok

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-12-10 16:37

Dziś mija rok od kiedy pierwszą w historii Białorusi niezależną telewizję mogą oglądać obywatele tego kraju. Nadawany z Polski program Belsat TV odbiera 200 tysięcy osób. To dużo, zważywszy, iż tylko siedmiu na stu Białorusinów ma antenę satelitarną.

Kierująca stacją Agnieszka Romaszewska przypomina, że program ruszył 10 grudnia 2007 roku, a więc w rocznicę przyjęcia przez ONZ Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Jak powiedziała podczas uroczystości rocznicowej w siedzibie Telewizji Polskiej , chodziło o przedarcie się z nieocenzurowaną informacją za ostatni w Europie fragment "żelaznej kurtyny".

Szef serwisu informacyjnego Belsat TV Aleksiej Dzikawicki podkreśla, że choć program jest nadawany z Polski, to przygotowuje go wielu Białorusinów. Stu dwudziestu współpracowników zbiera materiały na Białorusi, między innymi w Mińsku, Grodnie, Homlu, Witebsku. Są narażeni na szykany władz. Wiosną białoruskie KGB weszło do dwudziestu mieszkań. Funkcjonariusze szukali dziennikarzy niezależnej telewizji.

Belsat TV nadaje 6 godzin dziennie.Jest w 90% finansowana przez polski MSZ. Korzysta również ze wsparcia finansowego Litwy, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Irlandii. Zabiega o finansowanie unijne.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.