Facebook Google+ Twitter

Bezdotykowe sterowanie grami za 300 dolarów

Gracze będą mogli wkrótce kontrolować wirtualne światy jedynie za pomocą myśli i emocji – podaje BBC.

 / Fot. http://www.sxc.hu/photo/323533Specjalny hełmofon, kontrolujący reakcje neuronów mózgowych wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku. Jak podaje prezes amerykańsko-australijskiej firmy Emotiv, urządzenie rozpoznaje elektroniczną aktywność mózgu i przesyła ją do komputera za pomocą bezprzewodowych sygnałów. Właściwość ta pozwala użytkownikom sterować postacią gry, czy też kontrolować całe wirtualne środowisko w sposób naturalny i intuicyjny.

Hełmofon wykorzystuje nieinwazyjną technologię elektroencefalogramu (EEG), wykorzystywaną dotychczas w medycynie, już od lat 70-tych, jako metoda badań bioelektrycznej czynności mózgu. Rola Emotivu polegała na stworzeniu komputerowego interfejsu, który elektryczne impulsy mózgowe przetwarza w komendy zrozumiałe dla gry video.

 / Fot. http://www.sxc.hu/photo/370098Emotiv stworzył urządzenie, które nie wymaga wielkiej siatki elektrod, wyszkolonego technika do obsługi czy też żelowania głowy przed użyciem (jak to ma miejsce w wypadku badania mózgu EEG). Jest zatem przystępny dla przeciętnego gracza, a stosunkowo niska cena jawi się jako jego kolejna zaleta.

Technologia może być użyta również do nadania „ludzkiej twarzy” avatarom w wirtualnych światach, poprzez mimikę twarzy – urządzenie odczytywałoby ekspresję z oblicza gracza i jego postać mogłaby np. śmiać się w czasie rzeczywistym. Hełmofon dodawałby realizmu wirtualnym rozgrywkom – poprzez identyfikację emocji gracza i wysłanie ich do wirtualnej rzeczywistości: ucieszyłeś się, że pokonałeś przeciwnika? Postać w grze momentalnie również się uśmiechnie.

 / Fot. http://www.sxc.hu/photo/595399Koszt hełmofonu to 299 dolarów, urządzenie wyposażone jest w żyroskop do wykrywania ruchu, komunikuje się bezprzewodowo z odbiornikiem podpinanym do komputera za pomocą portu USB. Firma Emotiv twierdzi, że przyrząd jest w stanie rozpoznać ponad 30 różnych emocji, grymasów i czynności. Włączając w to: ekscytację, zamyślenie, napięcie, frustrację; rozmaite wyrazy twarzy: uśmiech, śmiech, mrugnięcie okiem, zdziwienie (sygnalizowane przez uniesienie brwi); oraz interakcyjne działania: pchnięcie, pociągnięcie, podniesienie, upuszczenie i przemieszczanie różnych przedmiotów. Hełmofon najprawdopodobniej będzie kolejnym krokiem do rozwoju trójwymiarowego Internetu i przyszłości wirtualnej komunikacji.

Źródło: bbc.co.uk

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.