Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

12527 miejsce

Bezpłatna infolinia dla konsumentów - jak oddać koślawe buty

  • Źródło: Polska
  • Data dodania: 2006-11-06 18:40

Gdy nowo kupiona rzecz nie spełnia naszych oczekiwań, często rezygnujemy z reklamacji, choć to nasze prawo. Dziś ruszyła bezpłatna infolinia dla konsumentów, gdzie każdy otrzyma poradę gdzie się zgłosić, gdy firma nie chce uznać reklamacji.

fot. Krzysztof Mystkowski/Dziennik Bałtycki – Wiele osób nie jest przygotowanych na upór i bezczelność, jakie mogą nas spotkać w sklepie. Właśnie dlatego postanowiliśmy uruchomić infolinię dla konsumentów, gdzie sześciu prawników doradzających co zrobić, do kogo się udać, na jakie przepisy się powołać – mówiła Grażyna Rokicka, szefowa Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.Wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer 0 800 800 008, dostępny niestety tylko z telefonów stacjonarnych. – Jeśli konsumenci będą zainteresowani naszą pomocą, to w przyszłym roku może otworzymy dodatkowe linie i zatrudnimy kolejne osoby – zapowiada Rokicka.

Cezary Banasiński, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podkreśla, że Polacy nie znają swoich praw. – Tylko 9 procent Polaków potrafi wskazać instytucje, które zajmują się ochroną praw konsumentów. Gdy ankieterzy wymagali spontanicznej odpowiedzi i nie podpowiadali konsumentom, tylko 2 procent badanych dawała poprawną odpowiedź – twierdzi Banasiński.

Numer dla konsumentów jest czynny w dni powszednie w godzinach 9.00-17.00. Pieniądze na uruchomienie infolinii pochodzą z Unii Europejskiej i budżetu UOKiK. To niebagatelna kwota 300 tys. euro.

OK.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Polecam, choć jest to typowa linia "doradcza". W przypadku spraw, które wymagają interwencji, odsyłają do miejscowego rzecznika konsumentów.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.