Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

636 miejsce

Błędy, przez które nie możesz schudnąć

Ponad połowa Polek chociaż raz była na diecie, jednak utrzymać wagę udaje się zaledwie co 10. Problem tkwi nie tylko w podjadaniu, nawet przez najmniejsze błędy tyjemy.

Sonda

Czy chciałbyś schudnąć?

 / Fot. PublicDomainPicturesZA MAŁO KALORII

To prawda, że tycie jest spowodowane zbyt dużą ilością spożywanych kalorii. Jednak ograniczanie ich do absolutnego minimum może przynieść zupełnie odwrotny skutek. Kiedy głodzimy się, przemiana materii spowalnia. Najlepiej obliczyć dla siebie odpowiednią rację żywieniową, a w przypadku diety pomniejszyć ją o 500-1000 kcal.

NIEREGULARNE POSIŁKI

By organizm mógł prawidłowo funkcjonować każdy człowiek powinien jeść 4-5 razy dziennie, czyli co 3-4 godziny. Osoby, które chcą zadbać o sylwetkę, także muszą jeść według tego harmonogramu. Kiedy będą powstrzymywały chęć do jedzenia, w końcu nie wytrzymają i zjedzą o wiele więcej niż normalnie. W ustalaniu racji kierujmy się zasadą, aby spożywać 3 główne posiłki i 2 przekąski. Większe dania powinny w przypadku kobiet mieścić się na miseczce wielkości mniej więcej dwóch złożonych dłoni. Jeżeli czujesz łaknienie możesz dołożyć sobie np. warzyw. Przekąski nie mają zapewnić najedzenia, ale dodać energii, by dotrwać do obiadu lub kolacji. W ramach tych posiłków zjedz jabłko, marchewkę, kilka orzechów. Ważne, by trzymać się planu i nie podjadać.

ZA MAŁO WODY

Mała ilość dostarczanych napojów powoduje spowolniony metabolizm i odwodnienie. Każdy człowiek powinien pić 40 ml na każdy kilogram aktualnej wagi. Pij przede wszystkim wodę i ziołowe napary – postarajmy się wyeliminować napoje słodzone i zawierające kofeinę.

ODCHUDZANIE SIĘ DLA INNYCH

Brak wewnętrznego przekonania do diety zazwyczaj kończy się porażką. Z reguły motywacją jest zdanie innych: chcemy wyglądać ładnie i oczekujemy, żeby nas doceniono. To jednak nie do końca dobre przekonanie – badania potwierdziły, że najlepsze wyniki w odchudzaniu osiągają kobiety, które tracą na wadzę dla samych siebie.

WIARA W DIETY CUD

Coraz częściej słyszymy w telewizji reklamy, które zachęcają do przejścia na dietę. Widząc zdjęcia osób, które stosowały tę kurację i pozbyły się nadmiernego tłuszczu, czujemy się zachęceni do podjęcia wyzwania. Nie sugerujmy się, że możemy schudnąć 10 kg w 2 miesiące – dla zdrowia o wiele lepiej będzie jeśli redukcja nastąpi powoli. To zwiększa szansę na świetną sylwetkę przez resztę życia.

Dlaczego nie możesz schudnąć? Może przyczyna tkwi w chorobie? Zanim przystąpisz do odchudzania, upewnij się, że z twoim zdrowiem wszystko w porządku. W poznaniu ogólnej kondycji organizmu pomoże morfologia krwi. O zdrowie warto zatroszczyć się także w momencie, gdy pomimo wielu starań, nie możemy schudnąć. Możliwą diagnozą jest cukrzyca – w potwierdzeniu tej choroby pomoże zbadanie poziomu glukozy na czczo. Otyłość także jest spowodowana złą pracą tarczycy – warto poznać stężenie TSH.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Nie. Rzecz jest banalnie prosta. Zostało sformułowane ogólne twierdzenie. Nieprawdziwe.
" Osoby... muszą". Które sfalsyfikowałem. A pani swoimi własnymi słowami przed chwilą - falsyfikację potwierdziła.

Napisałem w sposób możliwie łagodny, ale potrzeba, widzę, ostrzej.
Wiedza jest potrzebna, aby ośmielać się dawać rady ludziom.
Wiedza, która umożliwia weryfikację bredni. A nie ich powielanie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Każdy ma inne doświadczenia.. ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

/Osoby, które chcą zadbać o sylwetkę, także muszą jeść według tego harmonogramu./

Nie muszą.
Ja nie musiałem. "Twierdzenie" obalone. Period!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.