Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

8864 miejsce

Blogowa mapa polskich przemian

Zazwyczaj narzekamy na to, że nasz kraj stoi w miejscu, nie rozwija się, nic się nie zmienia. Chyba nie dostrzegamy wielu przemian, które dokonują się wokół - choćby dzięki funduszom europejskim. Uczniowie spróbują je pokazać na blogach.

Logo projektu Blogowa Mapa Przemian / Fot. Fundacja Think!Uczniowie coraz bardziej nudzą się w szkole i stąd coraz chętniej biorą udział w ciekawych inicjatywach, z którymi do szkół zgłaszają się organizacje pozarządowe. Oto przykład takiej inicjatywy: Fundacja Think! zaproponowała uczniom gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych udział w konkursie http://www.mapaprzemian.pl. Jego celem jest ukazać zmiany, jakie na poziomie lokalnym i regionalnym dokonują się dzięki środkom finansowym Unii Europejskim. W tym celu będą zakładać blogi, na których - wykorzystując filmy, zdjęcia, nagrania, teksty czy prezentacje - pokażą, jak zmienia się ich miejscowość i okolica.

Blog może dotyczyć sfinansowanej ze środków unijnych ścieżki rowerowej, innowacyjnego przedsiębiorstwa, wymiany młodzieżowej, odrestaurowanego zabytku kultury i wielu innych projektów. Ważne, by uruchomiony serwis był ciekawy i atrakcyjny wizualnie, a także komentowany i oceniany przez jak najszerszą społeczność internautów. Warto do współpracy zaprosić również lokalne władze samorządowe.

Taki konkurs to przykład edukacji obywatelskiej, która dzieje się już nie tylko w szkole, na lekcjach Wiedzy o społeczeństwie, ale w określonej społeczności lokalnej. A zarazem również świetny przykład dziennikarstwa obywatelskiego. Uczniowie mają szansę na kreatywność, muszą sami zaprojektować swój blog, a następnie wypełniać go treścią przez minimum 6 tygodni. Dostają konkretne zadanie, a jednocześnie nie mają narzuconych sztywnych ram - muszą, pracując samodzielnie lub w zespole, wykorzystać wszystkie umiejętności, które posiadają (a które zazwyczaj rzadko są w szkole wykorzystywane).

Bardzo dużo się przy tym uczą, nabywają umiejętności komunikacji, współpracy, planowania, nie wspominając o doskonaleniu sprawności posługiwania się różnymi technologiami. Czy wykorzystają tę wiedzę i umiejętności potem w życiu? Pewnie tak - przecież tego typu kompetencje są potem poszukiwane na rynku pracy. Dodatkowo uczą się pisać, słuchać, notować, zadawać pytania, robić dobre zdjęcia, a zatem taki projekt rozwija również umiejętności dziennikarskie uczniów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.