Facebook Google+ Twitter

Boks: Skandal w Montrealu - Bute pokonał (?) Andrade!

W pojedynku o tytuł IBF w kategorii super średniej, Lucian Bute (23-0-0, 18 KO) został znokautowany na dwie sekundy przed końcem walki przez Meksykanina Librado Andrade (27-2-0, 21 KO). Mimo to wygrał dzięki kontrowersyjnej decyzji sędziego

Kontrolujący przebieg odbywającej się w Montrealu walki Bute, dał się zaskoczyć rywalowi w ostatnich sekundach pojedynku i został posłany na matę. To co stało się później, okazało się jedną z największych kontrowersji w boksie ostatnich lat.

Sędziującemu ten pojedynek Marlonowi B. Wrightowi, liczenie do 10 zajęło ponad dwadzieścia sekund! Gdy arbiter zaczął odliczanie zamroczonego Bute, nagle przestał i zaczął pouczać cieszącego się Andrade aby ten wrócił do swojego narożnika. Gdy Wright ponownie zaczął odliczanie, urodzony w Rumunii Bute stał już chwiejnie na nogach i w oczach sędziego był on zdolny do walki.

Zaraz potem zabrzmiał ostatni dzwonek w walce. Dzięki wypracowanej wcześniej przewadze Lucian Bute zwyciężył na kartach sędziowskich 117-109, 115-111 i 115-110. Andrade był liczony przez sędziego w 10. rundzie, po nokdaunie kontrowersyjnym tak jak cała walka.

Według wielu obserwatorów tego pojedynku, zachowanie pochodzącego z Montrealu sędziego Wrighta w tym pojedynku było mocno kontrowersyjne, a nawet skandaliczne. Arbiter zdawał się prowadzić zawody na korzyść boksującego przez całą zawodową karierę w Kanadzie 28-letniego Bute. Telewizyjne powtórki pokazały, że Lucian Bute wstał o własnych siłach przed upływem dziesięciu sekund (sędzia w tym czasie był odwrócony i sprzeczał się z Andrade), jednak jego zamglony wzrok i chwiejna postawa klasyfikowała go do poddania.

Całkiem prawdopodobne, że gdyby liczenie odbyło się normalnie, to nawet jeżeli sędzia nie zakończyłby walki jako TKO w 12. rundzie, to uskrzydlony i stający przed życiową szansą na zdobycie mistrzowskiego pasa Andrade jeszcze raz zdołałby posłać Rumuna na deski - tym razem na dobre.

Według zasad federacji IBF, po nokaucie jednego z zawodników, drugi bokser musi stawić się w neutralnym narożniku aby sędzia mógł kontynuować liczenie. Jeżeli zawodnik opuści neutralny narożnik, sędzia ma prawo przerwać liczenie i poinstruować boksera o powrocie do ów narożnika.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.