Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

3600 miejsce

Boli go... elektronika!

Wśród kierowców już od dawna krąży mit o tym jakoby należało wystrzegać się wszelkich aut na "F" czyli Fiatów, Fordów i Francuzów. Czy słusznie? Te i inne wątpliwości postaram się rozwiać moim artykułem z cyklu "Auta używane". Francuz!

Dla jednych wzór stylu, elegancji, praktyczności (w wersjach VAN), dla innych małe, brzydkie, psujące się wiecznie i przede wszystkim francuskie auto! Wśród kierowców już od dawna krąży mit o tym jakoby należało wystrzegać się wszelkich aut na "F" czyli Fiatów, Fordów i Francuzów.
Czy słusznie? Te i inne wątpliwości postaram się rozwiać moim artykułem z cyklu "Auta używane".

Mały prawie sportowiec z awangardową stylistyką, rodzinne jajko czy przepiękny sedan o ciekawej i indywidualistycznej konstrukcji? A może rodzinny, wielozadaniowy duży VAN Picasso lub wręcz ogromny Grand Picasso? Wersji nadwoziowych produkowanych jest pięć, choć zabrakło wersji kombi.

O jakim więc aucie jest mowa? Słysząc tylko nazwę Picasso od razu wiadomo, że mowa tu będzie o marce Citroen. Dokładniej w moim artykule postaram się Państwu przybliżyć model C4
:)

CITROEN C4


Model ten w wersji 3-dzwiowej trafia przede wszystkim w gusta młodych odbiorców i kobiet. Odmiana pięciodrzwiowa może zadowolić rodzinę z dziećmi, zaś sedan nawet wymagającego Pana Prezesa. Odmiany Van to przede wszystkim auta dla rodziny z dziećmi, bagażami oraz dużymi potrzebami dotyczącymi ilości miejsca, którego oferują ogromnie wiele. Pod względem oferowanej powierzchni zadowoli nas nawet najmniejsza 3-drzwiowa odmiana hatchbacka, w której na krótkich trasach mogą wygodnie podróżować pasażerowie tylnej kanapy. Bagażnik oferuje 314l z możliwością powiększenia do 1200l.

Podobną pojemność bagażnika, choć zdecydowanie bardziej ułatwione zajmowanie miejsc na tylnych siedzeniach oraz większy komfort podróżowania oferuje ta sama wersja nadwoziowa w odmianie 5-dzwiowej. Odmiana sedan oferuje 515l pojemności bagażowej oraz największą długość pojazdu, wynoszącą 4770mm. Identyczną długość pojazdu ma wersja VAN (Picasso) z pojemnością bagażową 500l/ 1734l. Paradoksalnie, choć sprawia wrażenie większego, mniejszą długość ma VAN (Grand Picasso) - 4590mm i pojemnością bagażnika 208l/1951 litrów!

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Piszę o autach nie tylko na podstawie raportów. Reportaże przygotowuję w porozumieniu z posiadaczami danego modelu (ani jeden mój reportaż nie obejdzie się bez kontaktu bezpośredniego z właścicielami i wysłuchania ich opinii na temat auta), mechanikami samochodowymi, którzy wiedzą jakie auto jak często i z czym do nich przyjeżdża, forami internetowymi oraz magazynami branżowymi.
Tym wszystkim oraz własną wiedza podpieram się podczas pisania artykułów, więc jeśli mechanicy czy użytkownicy aut piszą o wadliwej elektronice a w raportach tego nie ma... cóż... wybieram zdanie osób użytkujących na dzień a nie testujących przez krótki czas.
Do każdego artykuły się przygotowuję i nie pisze o autach z którymi nigdy nie miałam styczności.

Komentarz został ukrytyrozwiń

I jeszcze jedna rzecz:

C4 Picasso znów chwalony za niezawodność
Citroen C4 Picasso znów zajął pierwsze miejsce wśród minivanów w rankingu niezawodności niemieckiego ADAC.
Dzięki modelom C4 Picasso oraz Xsara Picasso Citroen znów zajął pierwsze miejsce w rankingu niezawodności aut używanych segmentu minivan według ADAC. Samochody francuskiej marki uznane zostały za godne polecenia, otrzymując najwyższe noty dla aut wszystkich roczników od 2005 do 2009. Żaden inny model w omawianej klasie (łącznie oceniono 13 samochodów) nie otrzymał tak dobrej oceny za niską awaryjność.
Przypomnijmy, że Citroen C4 Picasso również zajął w swoim segmencie pierwsze miejsce w prestiżowym badaniu poziomu satysfakcji kierowców w Wielkiej Brytanii „Driver Power 2010”. Niezależni specjaliści podkreślają, że auto francuskiej marki jest bardzo wszechstronne, oferując klientom przemyślane rozwiązania stylistyczne oraz jest niezwykle funkcjonalne. „W pełni zasługuje na zwycięstwo w segmencie MPV - podsumowuje jury brytyjskiego Auto Express.

Warto dodać, że Citroen C4 Picasso znalazł się w finałowej trójce konkursu o prestiżową nagrodę międzynarodowego jury europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych Car of the Year 2007.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Droga Autorko,
Zanim zabierzesz się za kolejny tekst o samochodach, przygotuj się proszę solidniej. Ot choćby lektura raportów Dekry powinna być cenną wskazówką co do opisywanego samochodu. Dekra w najnowszym raporcie (210 Faults Report) pisze bowiem o Citroenie C4 tak:
C4 jest dużo bardziej niezawodny od swojego poprzednika. Ilość słabych punktów w układzie kierowniczym i zawieszenia spadła do akceptowalnego poziomu. Żywotność układu hamulcowego jest rzeczywiście powyżej średniej.

Wg Dekry w modelach o przebiegu do 100.000 kilometrów:
1. 75% aut nie ma usterek (średnia dla klasy 70,1%)
2. 15% aut ma niewielkie usterki (średnia dla klasy 19,9%)
3. 9,2% aut ma poważniejsze usterki (średnia dla klasy 9,4%)

Oznacza to, że awaryjność Citroena C4 jest poniżej średniej dla klasy kompaktów.
Pisze pani, że "boli go elektryka". Ciekawe, bo raport Dekry podaje, że awarie elektryki/elektroniki zdarzają się w 12,6% Citroenów C4, a średnia dla klasy wynosi aż 15,6%. Awaryjność nadwozia i wnętrza to... 1,5%. I tak dalej i tak dalej...

Polecam lekturę przeglądów prasy autorstwa Krzyśka Gregorczyka, tam więcej o tych mitach
http://www.francuskie.pl/start/car:6
oraz ich powielaniu w polskiej prasie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.