Facebook Google+ Twitter

„Breast Friends - Przyjaciele od Piersi” kolejna edycja

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-10-11 12:40

Od września rusza czwarta edycja kampanii „Breast Friends - Przyjaciele od Piersi”. Tym razem w formie konkursu, którego ideę przewodnią przedstawia hasło: wyraź siebie – wesprzyj mnie.

 / Fot. HWOd września rusza czwarta edycja kampanii „Breast Friends - Przyjaciele od Piersi”. Tym razem w formie konkursu, którego ideę przewodnią przedstawia hasło: wyraź siebie – wesprzyj mnie. Wszystkie prace konkursowe zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej z udziałem gwiazd polskiej sceny rozrywki, filmu, muzyki i teatru.

„Breast Friends - Przyjaciele od Piersi” to polska edycja międzynarodowej kampanii edukacyjnej prowadzonej w naszym kraju przez Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa Centrum i wspieranej przez firmę Roche, Fundację Psychoonkologii „Ogród Nadziei” oraz Galerię Maruna. Celem działań jest podkreślenie roli bliskich osób – rodziny lub znajomych, którzy pomagają chorej kobiecie w przezwyciężaniu raka piersi. Duże znaczenie w procesie terapeutycznym ma również rzetelna wiedza na temat choroby i możliwości leczenia. Dlatego równoległym celem, jaki organizatorzy stawiają przed kampanią, jest podnoszenie świadomości na temat różnorodności raka piersi. „Istnieje wiele typów nowotworów, w tym HER2 dodatni i HER2 ujemny rak piersi, z których każdy przebiega w inny sposób. Wiedza o tym, na jaki rodzaj raka choruje pacjentka, pozwala zastosować odpowiednią do danego przypadku terapię, znacznie zwiększając tym samym szansę chorej na przeżycie i wyleczenie” – zaznacza Dr Iwona Głogowska z Centrum Onkologii w Warszawie.

Wizytówką kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” jest różowo-pomarańczowa wstążeczka – stały element każdej z edycji, będący symbolem różnych typów nowotworów piersi. Zadanie konkursowe polega na wykonaniu w dowolnej technice i z dowolnych materiałów projektu wykorzystania logotypu kampanii (różowo-pomarańczowej wstążeczki Breast Friends) – jedyne ograniczenie, to aby rezultat można było użytkować i/lub nosić przy sobie. Konkurs organizowany jest w następujących kategoriach:
a) użytkowa (przedmioty służące do codziennego użytku)
b) artystyczna (biżuteria, ozdoby).
W konkursie może wziąć udział każdy, kto chce wyrazić solidarność z kobietami chorymi na raka piersi i przyczynić się do popularyzacji wiedzy o nowotworach. Wszystkie prace przesłane na konkurs zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej z udziałem gwiazd polskiej sceny rozrywki, filmu, muzyki i teatru, która odbędzie się w grudniu 2010 r.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.amazonki.org.pl/BreastFriends

„Wykorzystując formułę konkursu chcemy przybliżyć ideę „Breast Friends - Przyjaciele od Piersi” i spopularyzować przypisany do niej logotyp. Jednocześnie pragniemy jak najszerzej przekazywać wiedzę niezbędną w walce z nowotworami piersi” – mówi Elżbieta Kozik, prezes Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa Centrum.

Artystyczne przeniesienie logotypu wykorzystywane lub noszone przez kobiety ma być wyrazem wsparcia dla chorych, ale co najważniejsze – ma przypominać użytkowniczkom, aby dbały o siebie i pamiętały o regularnym wykonywaniu badań profilaktycznych oraz zachęcały do tego inne kobiety.

Rak piersi – typy

Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet. Co roku na świecie rozpoznaje się ponad 1 milion nowych przypadków raka piersi, a około 400.000 chorych na ten nowotwór umiera.

Rak piersi nie jest chorobą jednorodną. Obecnie rozpoznaje się różne typy nowotworów z uwagi na działanie w organizmie receptorów: HER2, estrogenowych (ER) i progesteronowych (PgR). Receptor to białko występujące w komórce lub na jej powierzchni - jest cennym źródłem wielu informacji na temat tego, jakie rokowanie ma pacjentka i jak dobrać dla niej optymalne leczenie. HER2 dodatni rak piersi charakteryzuje się zwiększoną ilością białka o nazwie HER2 na powierzchni komórek guza. Badania wykazały, że guzy HER2-dodatnie stanowią około 20 % przypadków raka piersi u kobiet, a ich przebieg jest bardziej gwałtowny. Inna postać tej choroby to rak piersi hormonozależny, charakteryzujący się występowaniem receptorów dla hormonów płciowych (estrogenów czy progesteronów). Te przypadki raka dobrze odpowiadają na leczenie hormonalne. Istnieje ponadto trzecia grupa pacjentek, u których rak piersi nie posiada omawianych receptorów (stanowi około 10-15 % raka piersi). Określa się go jako rak „potrójnie ujemny”. Rokowanie w tym typie nowotworu jest niekorzystne. W dodatku w przeciwieństwie do dwóch poprzednich, w raku „potrójnie ujemnym” nie wykorzystuje się terapii celowanych, które są osiągnięciem nauki ostatnich lat i poprawiają istotnie wyniki leczenia.
Wciąż trwają prace nad określeniem obecności różnych genów i znaczenia tego faktu dla rodzaju terapii. Należy podkreślić, że wiedza o typie raka piersi, na jaki choruje kobieta jest decydująca o wyborze optymalnego leczenia.

Organizator kampanii:

Amazonki

Głównym organizatorem kampanii jest Stowarzyszenie „Amazonki – Warszawa Centrum”, które jest najstarszym działającym w Polsce klubem kobiet po mastektomii.
Stowarzyszenie od wielu lat angażuje się w działania mające na celu wsparcie i pomoc praktyczną dla kobiet z rakiem piersi oraz innych chorych na nowotwory. Więcej informacji znajduje się na stronach: www.amazonki.com.pl i www.ruchspoleczny.org.pl.

Partnerzy:
Roche

Grupa Roche, z siedzibą główną w Bazylei w Szwajcarii, jest liderem wśród firm zajmujących się dostarczaniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie ochrony zdrowia.
Siłą firmy są dwa współpracujące działy: farmacja i diagnostyka. Roche, będąc największą na świecie firmą biotechnologiczną, dostarcza szeroką gamę leków stosowanych w takich dziedzinach terapeutycznych jak onkologia, wirusologia, choroby zapalne, metaboliczne oraz centralnego układu nerwowego.
Firma jest również światowym liderem w dziedzinie diagnostyki in-vitro, diagnostyki onkologicznej oraz pionierem w zakresie kompleksowej opieki diabetologicznej.
Strategia Roche koncentrująca się na medycynie personalizowanej ma na celu dążenie do dostarczania leków i systemów diagnostycznych, które przyczynią się znacząco do poprawy zdrowia , jakości życia oraz przedłużenia życia pacjentów.
W 2009 r. Grupa Roche zatrudniała ponad 80 000 pracowników na całym świecie i przeznaczyła ponad 10 mld franków szwajcarskich na inwestycje w badania i rozwój. Firma osiągnęła wartość sprzedaży na poziomie 49,1 mld franków szwajcarskich.
Firma Genentech (Stany Zjednoczone) jest częścią Grupy Roche. Ponadto koncern posiada większościowe udziały w firmie Chugai w Japonii.

Więcej informacji o Grupie Roche można uzyskać na stronie internetowej: www.roche.com

Fundacja Psychoonkologiczna Ogród Nadziei - prowadzi działania na rzecz organizacji pomocy psychologicznej i terapii wspomagających proces zdrowienia dla osób chorych na nowotwory i ich bliskich, w tym: warsztaty psychoedukacyjne i grupy warsztatowo – terapeutyczne wg Programu Simontona, terapię tańcem i ruchem, zajęcia jogi leczniczej oraz psychoterapię indywidualną i grupy wsparcia.

Galeria rękodzieła Maruna - powstała z pasji tworzenia. Tworzenia rzeczy nietypowych i niepowtarzalnych a zarazem funkcjonalnych i użytecznych. Wszystkie prace w galerii wykonane są w całości ręcznie lub przerobione ze starych rzeczy nadając im nowy charakter.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.