Facebook Google+ Twitter

Budowa wschodniej obwodnicy Wrocławia w toku

Od ponad miesiąca trwają intensywne prace przy przeprawie nad rzeką Odrą w Łanach. Zarówno most, jaki estakada nad ulicą Odrzańską, są częścią wyczekiwanej od dawna wschodniej obwodnicy Wrocławia. Prace mają potrwać do stycznia 2013.

Zwężenie ulicy Odrzańskiej przy wjeździe do części zabudowanej we wsi. Operacja ta wydaje się być nieprawidłowo przeprowadzona. / Fot. Łukasz WolskiPod koniec września do Łan wjechały maszyny firmy Skanska, która wygrała przetarg na budowę estakady nad ulicą Odrzańską oraz mostów nad Odrą i Oławą. Fragment ulicy został zwężony i wprowadzono tam ruch wahadłowy. Pierwszeństwo mają kierowcy wyjeżdżający z Łan.

Początkowo firma przygotowała teren pod budowę: ogrodzono niebezpieczne strefy, postawiono znaki, stworzono drogi dojazdowe do niedostępnych terenów niedaleko rzeki Odry. Co ciekawe, firma Skanska nie poinformowała mieszkańców wsi o utrudnieniach w komunikacji. Dodatkowo droga została zbyt mocno zwężona (w niektórych miejscach szerokość to ledwie 3 metry). Brakuje też pobocza dla pieszych, co stwarza dla nich spore zagrożenie. Taki stan rzeczy nie może trwać zbyt długo, bowiem w zimę pługi nie mogłyby wjechać do wsi.

Tuż przed wałem przeciwpowodziowym powstają już fundamenty pod słupy, mające podtrzymywać przeprawę przez Odrę. / Fot. Łukasz WolskiNa ten moment prace są już mocniej zaawansowane. Wylewane są właśnie fundamenty pod słupy mające podtrzymywać przeprawę przez rzekę. Powstała też swego rodzaju "wioska robotników", gdzie ulokowane są maszyny, a także baraki dla pracowników firmy Skanska. Jezdnia na tym fragmencie obwodnicy będzie czteropasmowa. Nad ulicą Odrzańska (główna ulica Łanów), przechodzić będzie natomiast wiadukt, a nie jak wcześniej planowano tunel. Ukończenie tego fragmentu wschodniej obwodnicy Wrocławia planowane jest na 31 stycznia 2013 r. Oznacza to oczywiście, że obwodnica na Euro 2012 nie zostanie oddana do użytku, natomiast rozpoczęcie prac jest i tak sporym sukcesem, zważając na to w jakich bólach rodziła się cała inwestycja.

Teren budowy jest oznaczany ze wszystkich stron takimi znakami. Ludzie jednak z dużą ciekawością oglądają to, co dzieje się na placu budowy. / Fot. Łukasz WolskiPrzetarg na budowę tego docinka drogi wygrała skandynawska firma Skanska, gdyż jej oferta była najtańsza. Na miejscu budowy utworzonych jest wiele składów materiału. / Fot. Łukasz WolskiWschodnia obwodnica Wrocławia to droga wojewódzka na trasie Bielany-Łany-Długołęka. Jej budowa jest wyczekiwana zwłaszcza przez mieszkańców takich osiedli Wrocławia, jak Wojnów, Strachocin i Swojczyce, którzy muszą się zmagać obecnie z ogromnymi korkami. Mieszkańcy gminy Czernica (a zwłaszcza prężnie rozwijający się Kamieniec Wrocławski) oraz Jelcza-Laskowic nie mają bowiem alternatywy w dostaniu się do centrum miasta. Obwodnica sprawi więc, że ruch w stronę placu Grunwaldzkiego znacznie zmaleje. Skorzystają także oławianie, bowiem zmniejszy się natężenie ruchu na moście na rzece Oława, który już niejednokrotnie był uszkodzony przez samochody ciężarowe.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Jeżeli chodzi o koleje, to najpierw trzeba im wyjść na prostą, bo zamiast przybywać połączeń, to wciąż słyszymy o ich redukowaniu, a to jest niepokojące.
Drogi, zwłaszcza śródmiejskie, powinny być więc odciążone, masz rację Marku, wtedy cierpią wspomniane przez Ciebie ulice, ale także często ustawione blisko ulicy domy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 01.11.2009 10:19

....i to się spotyka z wielkim uznaniem!... Cały czas zastanawiam się, dlaczego nasz transport w tak niewielkim stopniu korzysta z kolei, natomiast prawie wszystkie ładunki przerzuca się na uciążliwe "we współżyciu z otoczeniem" oraz niszczące drogi - TIR-y. To one "klinują" nasze i tak bardzo stareńkie drogi, powodując wiele, bardzo wiele wypadków i zniszczeń (drgania) w miasteczkach. 5* Marr

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.