Facebook Google+ Twitter

Burza wokół komunikatu

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2007-02-23 19:11

Dwie firmy badające polski Internet (Gemius i Polskie Badania Internetu) domagają się sprostowania informacji, jaką na podstawie ich danych (badanie Megapanel za grudzień 2006 r.) podał koncern medialny Axel Springer Polska.

Zarzucają mu manipulację wynikami badań „oglądalności” polskich stron internetowych. Wydawca podał bowiem, że jest liderem w kategorii, w której… badania nie były prowadzone.

W środę Axel Springer pochwalił się: „Najnowsze wyniki badań Gemiusa potwierdziły bardzo dobry debiut serwisu Dziennik Online. Serwis, który zanotował w grudniu ponad 20,9 mln odsłon, jest liderem w swojej kategorii: Media/Prasa/Informacje i Publicystyka. Warto przy tym podkreślić, że liczba odsłon Dziennika Online stanowi 1/3 wszystkich odsłon wygenerowanych w tej kategorii. Pod względem liczby unikalnych użytkowników Dziennik Online uplasował się na drugiej pozycji.


Na komunikat Axel Springer Polska z oburzeniem zareagowali autorzy badania. Ich zdaniem wydawca pomieszał witryny należące do różnych kategorii. Okazuje się bowiem, że w przeprowadzonym badaniu nie było kategorii „Media Prasa Informacje i Publicystyka"

- Jedyna zbliżona tematycznie kategoria występująca w naszym badaniu to „Informacja, Publicystyka, Media”, w której witryna Dziennik.pl znajduje się na 14. miejscu pod względem liczby użytkowników i na 6. miejscu pod względem liczby odsłon – tłumaczą przedstawiciele Gemiusa i PBI. Z kolei w rankingu ogólnej oglądalności stron internetowych Gemiusa z grudnia, Dziennik Online znajduje się na 181 pozycji.

Gemius i PBI w swoim stanowisku wyrażają „głębokie zaniepokojenie manipulacją wynikami badania”.

W tym miesiącu Gemius już po raz drugi żąda sprostowania od Axel Springer Polska. Firma stwierdziła wcześniej, że w informacji wydawcy z 14 lutego („Portal Dziennik.pl triumfuje, jest trzeci wśród serwisów”) podano nieprecyzyjne dane. Gemius i PBI przypominają, że swoje badania dotyczące Internetu prowadzą od dwóch lat i dokładają wszelkich starań, aby były rzetelne, obiektywne i powszechnie akceptowane przez rynek.

Fot. www.gemius.pl- Wykorzystywanie wyników w sposób nierzetelny może podważyć zaufanie do naszego badania i z pewnością szkodzi całemu rynkowi internetowemu w Polsce – oceniają PBI i Gemius. Podobnego zdania jest Artur Kiełbasiński, szef potralu NaszeMiasto.pl, należącego do wydawcy Polskapresse. - Od kilku lat internet jest ważnym miejscem dla reklamodawców. Oczywiście duże domy mediowe mają własne badania internetu, ale mniejszym reklamodawcom takie komunikaty mogą stworzyć fałszywy obraz tego, kto jest mocnym graczem na tym rynku – ocenia Kiełbasiński.

Wczoraj bezskutecznie usiłowaliśmy uzyskać komentarz Axel Springer Polska do zarzutów Gemiusa i PBI. Wcześniej rzecznik wydawcy, Michał Fijoł stwierdził w wypowiedzi dla Presserwisu, że sprostowania do komunikatu o Dzienniku Online nie będzie, bo „wszystkie dane zawarte w naszej informacji prasowej odpowiadają prawdzie”.

Michał Lewandowski

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Sprawa dla UOKiK...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.