Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chińczycy zakochają się w Warszawie

Magda Grabowska
Magda Grabowska
Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta podczas konferencji.
Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta podczas konferencji. Magda Grabowska
Stołeczny Urząd Miasta zaplanował szereg gadżetów, dzięki którym między innymi mieszkańcy Chin mają zakochać się w Warszawie. Wśród nich znajduje się aplikacja do telefonu komórkowego.

We współczesnej turystyce to, co nie jest reklamowane, praktycznie nie istnieje. Tę prawidłowość rozumieją także władze Warszawy. Stołeczny Urząd Miasta postanowił zrobić krok w kierunku promocji Warszawy nie tylko wśród Polaków, ale także za granicą. Co wymyśliły władze miasta, aby przyciągnąć turystów?

Warszawa w telewizji

Od dziś do końca sierpnia w telewizji TVN24 będzie można zobaczyć specjalny spot reklamowy, który podkreśla najatrakcyjniejsze cechy Warszawy. Lektor, którym jest aktor Michał Żebrowski, zachwala stolicę, jako centrum kultury i biznesu. Warszawa jawi się w filmie jako miasto dynamicznie się rozwijające, a jednocześnie przyjazne turystom. Krótki, bo 30 sekundowy film o tytule "Zakochaj się w Warszawie" został wyreżyserowany przez Tomasza Drozdowicza. Reklama będzie emitowana średnio pięć razy dziennie przed programami o charakterze opiniotwórczym i takimi, które mają największą widownię. Można się więc spodziewać, że będzie to czas przed serwisami informacyjnymi, czy popularnym "Szkłem kontaktowym".

Zwiedź stolicę w swoim telefonie

Nowatorską w Polsce metodą promocji miasta jest wykorzystanie aplikacji do telefonu komórkowego. Od 1 sierpnia stworzoną w celu reklamowania Warszawy oraz ułatwienia zwiedzania turystom aplikację będzie można pobrać za darmo w specjalnych punktach turystycznych. Punkty te będą umieszczone w kilkunastu najważniejszych turystycznych miejscach Warszawy. Na tej liście znajdą się na pewno Łazienki Królewskie i Pałac Kultury, a także Muzeum Narodowe, Muzeum Powstania Warszawskiego, port lotniczy, Królikarnia. Punkty to po prostu nadajniki, które umożliwiają zainstalowanie aplikacji w telefonie za pomocą technologii bluetooth. Nadajniki oznaczone są logo Warszawy, więc łatwo będzie je rozpoznać. Aplikacja ma charakter mini przewodnika, w którym opisano niektóre z atrakcyjnych turystycznie miejsc Warszawy. Nie zabrakło tu więc Nowego Światu, Starego Miasta, Ogrodu Botanicznego czy też Muzeum Plakatu. Przewodnik dostępny jest w wersji angielskiej.

Mimo że aplikacja ma wiele zalet, jest darmowa, łatwa w obsłudze, zawiera wskazówki, jak dotrzeć we wskazane miejsce (podano nawet numery dogodnych autobusów i tramwajów) , to wydaje się niepozbawiona wad. Przede wszystkim zawiera opis zaledwie kilku miejsc, które warto zobaczyć. Wśród nich nie znalazły się takie punkty jak: Muzeum Literatury, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego oraz praskie zabytki. Zastanawia także fakt, że przewodnik można pobierać jedynie do końca października. Minusem jest również jego niedostosowanie do niektórych modeli telefonów.

Warszawa w Pekinie

Biuro Promocji Stolicy uznało, że atrakcyjnym targetem reklamowym dla Warszawy będą Chińczycy. W związku z tym podczas właśnie rozpoczętych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie będzie można zobaczyć polskie stoisko promocyjne. Dokładną lokalizacją stoiska jest Polskie Centrum Konferencyjne w polskiej ambasadzie. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane dzięki współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim. Wśród przygotowanych materiałów znajdują się kieszonkowe składane mapki centrum miasta. Zostały one wzbogacone o zdjęcia Łazienek Królewskich, Starego Miasta i Stadionu Narodowego. Oczywiście informacje zawarte obok planu, są w języku angielskim i chińskim. Publikacja odsyła także na stronę

www.warsawtour.pl

, która zawiera wiele informacji turystycznych.

Wśród gadżetów nie mogło zabraknąć także takich, które łączyłyby się z postacią Fryderyka Chopina. Stąd też kolorowe znaczki z jego podobizną, a także płyty z muzyką. Przyczyną takiego wyboru jest ogromna popularność polskiego kompozytora wśród obywateli Chin.

Stoisko będzie obsługiwane przez Chinkę, która studiowała w Polsce, w związku z czym zna nie tylko chiński i angielski, ale także polski. Nie powinno być więc problemów z komunikacją. Pojawia się za to pytanie, czy polskie stoisko będzie wystarczająco dostępne dla zainteresowanych. Warszawski punkt informacyjny zostanie umieszczony tylko w naszej ambasadzie, w związku z tym należy się spodziewać, że materiały promocyjne nie zostaną dobrze rozpowszechnione wśród mieszkańców Pekinu. Dziennikarzy zebranych na konferencji prasowej w sprawie promocji Warszawy zastanawiał też fakt, że na mapce pojawiło się zdjęcie Stadionu Narodowego, którego nie ma jeszcze w stolicy. Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta, zapewnia jednak, że na mapie zawarto informację na ten temat i nie ma żadnych przeciwwskazań, aby już teraz pochwalić się tym obiektem sportowym.

Zapraszamy do obejrzenia galerii ze zdjęciami materiałów promocyjnych: tu.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto