Facebook Google+ Twitter

Clinical marketing w funkcji farmako-ekonomicznej

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-02-05 12:06

Clinical marketing w swojej funkcjonalności to proaktywny element zarządzania dokonujący selekcji korzyści wypływających z produktu celem zbudowania modułów informacyjnych pozwalających na koncentrację działań marketingowych jak i sprzedażo

Niezaprzeczalnym argumentem pozwalającym na dokumentowanie oraz uzasadnianie korzyści przy jednostkowych procesach walki ze schorzeniem jest jego krystalicznie przejrzysty obraz agregatowy. Jeśli moduł, z którym pracuje reprezentant, ma pozwolić na podjęcie efektywnej ekonomicznie konwersacji z lekarzem w kwestii pojedyńczych przypadków klinicznych, musi on posiadać szeroką argumentację dotyczącą całościowego procesu leczenia na tle obopulnych korzyści pacjenta oraz płatnika. Organizacja ponosząca znaczne koszty badań nad produktem oraz koszty związane z jego wprowadzeniem jak i dystrybucją i promocją, musi być absolutnie pewna, iż dysponuje odpowiednim potencjałem dowodowo marketingowym aby stawić czoła rynkowi. Argumenty farmako-ekonomiczne należą do dowodów twardych. Są wartością postrzeganą na równi z wynikami badań klinicznych, o ile tam proponowane procesy terapeutyczne zyskały przychylność środowiska lekarskiego. Narzędzia oceny farmako-ekonomicznej polegają na standaryzowaniu procedur celem zachowania obiektywności przeprowadzanych analiz. Pozwala to na promowanie trendów o ekonomicznym uzasadnieniu w stosunku do podejmowanych decyzji medycznych w szerokim tego słowa znaczeniu.

Clinical marketing celem uplasowania produktu na pole position traktuje bardzo poważnie analizy farmako-ekonomiczne mające na celu ocenę wskazanej technologii medycznej jak i rozwiązań substytucyjnych. Pod uwagę brane są wszelkie aspekty, również skutki uboczne w stosunku do przebiegu terapii jak i kosztów. Analizy biorą pod uwagę takie czynniki jak np. śmiertelność, rokowania, obecnie stosowane metody zwalczania schorzenia, rozwój choroby, ponowna zapadalność. Istotnym elementem jest również podniesienie standardu życia pacjenta ujętego kosztem terapii. Wyniki muszą posiadać uzasadnienie, które powinno być odpowiedzią na potrzeby płynące z rynku. Zyskanie argumentów spełniających wymienione kryteria jest istotnym postępem w procesie projektowania przyszłej pozycji produktu na rynku. Równie istotnym elementem clinical marketingu jak i farmako-ekonomiki jest demografia, perspektywy społeczne, horyzont czasowy. Analiza farmako-ekonomiczna musi rozważyć wszelkie aspekty terapeutyczne jak i ekonomiczne co jest w zasadzie
poza granicami decyzyjnymi producenta produktu leczniczego.

Jednak clinical marketing nie jest zestawem analiz lecz strategią, jest systemem zarządczym pozwalającym na ustalanie właściwego kierunku dla produktu. Systematyczna analiza pozwala na wyłowienie tych jakże istotnych “perełek”, które mogą się stać czynnikiem sukcesu przedsięwzięcia polegającego na zdobyciu pole position. Analizy jasno opisują zastosowanie produktu w stosunku do obecnych terapii alternatywnych, tak więc dostarczają dodatkowej wiedzy o potencjalnych niszach rynkowych, które można wykorzystać. Idealnym rozwiązaniem byłoby zastąpienie dotychczas przyjętego schematu terapeutycznego procesem leczniczym
ze wskazaniem pierwszeństwa użycia naszego produktu. Jednak czasem może wystarczyć merytoryczna argumentacja korzyści płynących np. z ilości tabletek w opakowaniu aby zbudować wyróżnik dla naszego produktu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.