Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

12611 miejsce

Co dobrego w jajku drzemie?

Artykuł opublikowany jakiś czas temu w Wiadomościach24.pl, zatytułowany: „Jedzmy jajka. Na zdrowie! Umiar lepszy od zakazu” wzbudził duże zainteresowanie czytelników. Traktował o cholesterolu, jaki odnajdujemy w jaju. Dziś poszerzymy wątek, odnosząc się do reszty przebogatego wnętrza pisanek, które niedługo zjemy.

Zawartość odżywcza dużego jajka / Fot. USDA National Nutrient Database for Standard ReferenceCo dobrego kryje pod sobą kruchą skorupką? Dane zebrane na ten temat mogą być dla wielu zaskakujące. Zamieszczona tabela dotyczy przybliżonych wartości odżywczych dla dużego jaka.

W oparciu o te dane z powodzeniem możemy stwierdzić, że jajko to istna kopalnia dobrodziejstw dla naszego organizmu.

Białko zawiera komplet aminokwasów, których nasz organizm nie potrafi sam wytwarzać. Przyswajane są niemal w całości i wykorzystywane np. do budowy mięśni.
Żółtko to źródło luteiny. Ma ona właściwości antyoksydacyjne - zapobiega uszkodzeniom siatkówki wywołanym przez wolne rodniki. Z lecytyny zawartej w żółtku powstaje cholina, która usprawnia pracę mózgu.
Jajko zawiera także witaminy A i E, które zapobiegają trądzikowi i wpływają korzystnie na cerę.

Wartość odżywcza 100 g "jajka"

Kalorie 147kcal
Białko 12,6g
Tłuszcze 10g
Jednonienasycone 3,8g
Nasycone 3,1g
Wielonienasycone 1,4g
Cholesterol 0,42g
Węglowodany 7,7g

wg. USDA National Nutrient Database

Wszystkim serdecznie polecam stronę: http://www.enc-online.org/, gdzie znajdą oni na ten temat wiele informacji, ciekawostek, porad, analiz itp.

Smacznego!

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

Artykuł 5*.Komentujący przeczytałem z przyjemnością.Okazuje się ,że można komentować bez mentorstwa ,kłótni i aluzji.Pozdrawiam

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ab ovo. Białko jajka przedstawiane jest jako wzorzec ze względu na skład aminokwasów. Zła jest jedynie awidyna, która nie pozwala na przyswajalność biotyny - witaminy H.
Niektórzy mielą skorupkę uważjąc ją za dobre źródło wapnia.

Komentarz został ukrytyrozwiń

przy okazji polecam porównanie sobie tych jajeczkowych cudów z dziennym zapotrzebowaniem na kolejne składniki odżywcze - dodatkowy argument do tego, że można jeść smacznie, zdrowo, a nie "cudować" z dietami ^_^

mała errata: w tabeli chodzi oczywiście nie o "sodę", a o "sód" - błąd przy tłumaczeniu, przepraszam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Muszę teraz zweryfikować swoją dietę. Ale cieszy mnie to niezmiernie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

A więc to m.in. z tych wielu powodów jajko uznawane jest za symbol siły życiowej, płodności, odrodzenie.
Jako symbol początku, siły istnienia, płodności i odradzania się życia w przyrodzie. Coś w tym jest, bo jak zjem dwa gotowane jajka z sałatką warzywną to inaczej cały dzień chodzę. :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.