Facebook Google+ Twitter

Co można załatwić przez internet w pabianickich urzędach?

Internet staje się codziennością. Bez wychodzenia z domu możemy dokonać przelewu czy innej transakcji bankowej. Czy w ten sam sposób możemy załatwić sprawy "urzędowe"?

Pabianickie urzędy to przede wszystkim Urząd Miasta, Urząd Skarbowy, Urząd Stanu Cywilnego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowy Urząd Pracy. Postanowiłam sprawdzić, co pabianiczanie mogą załatwić w powyższych instytucjach przez internet.

Ku mojemu zdziwieniu nie wszystkie instytucje posiadają swoje strony internetowe. ZUS i US udostępniają okrojone informacje na swój temat na takich stronach, jak www.bankier.pl czy www.money.pl. Dzięki temu możemy poznać adres instytucji oraz numery telefonów do osób nimi zarządzających.

Dowiedziałam się jednak, że istnieje możliwość przekazania dokumentów ubezpieczeniowych czy wpłat pieniężnych do ZUS-u fromą elektroniczną. Ale informacji na ten temat nie znalazłam w internecie. Za to, na stronach Urzędu Miasta, widnieje obszerny spis obowiązków każdego z wydziałów podlegających urzędowi. Co więcej, magistrat podaje adresy e-mail do osób kierujących danym wydziałem wraz z adresem siedziby i numerem telefonu. Dość niezwykłe udogodnienie zastosowali urzędnicy wobec osób ubiegających się o wydanie dowodu osobistego. O ile wniosek możemy pobrać i wydrukować ze strony internetowej, resztę formalności musimy załatwić osobiście udając się do urzędu.

Bezrobocie dotyka około 6 tys. mieszkańców Pabianic. Większość z nich zgłasza się do Powiatowego Urzędu Pracy. Dla wielu z bezrobotnych internet może być miejscem, w którym uzyskają niezbędne informacje. Każdy z nich może pobrać ze strony http://www.puppabianice.internetdsl.pl/indexpup.html kartę z wykazem oferowanych przez urząd usług. Na tej samej stronie udostępnione zostały informacje na temat programu rynku pracy, szkoleń czy doradztwa zawodowego. Urząd Pracy jest tą instytucją, która wymaga pełnego, osobistego uczestnictwa w procesie poszukiwania pracy przez osobę bezrobotną. Nie powinniśmy więc wymagać pełnej obsługi zainteresowanego przez internet. Chociaż dostęp w internecie do ofert pracy (tych zamieszczanych w PUP) byłby dużym ułatwieniem.


Większość pabianickich urzędów nadal woli tradycyjną komunikację z petentem. PIT-y, VAT-y, CIT-y wciąż musimy dostarczać sami lub pocztą. Państwowe instytucje na swoich stronach internetowych, o ile w ogóle je mają, zamieszczają swoje numery telefonów, adresy pocztowe, adresy e-mail, wykazy usług przez nie wypełnianych. Tylko niektóre z nich udostępniają wzory dokumentów do pobrania. Czyżby internet był jeszcze poza zasięgiem naszej biurokracji?

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.