Pozycja materiału w rankingach:

W tym dniu obchodzimy Narodowe Święto Niepodległości - polskie święto państwowe, ustanowione w ostatnich latach II RP, przywrócone w 1989 roku przez Sejm PRL IX kadencji. Co czeka nas 11 listopada tego roku?
Z jednej strony, jako pierwsze swój sposób świętowania zapowiedziały środowiska skrajnie prawicowe i nacjonalistyczne (typu Obóz Narodowo Radykalny - ONR, Narodowe Odrodzenie Polski - NOP czy wreszcie Młodzież Wszechpolska - MW), określając to Marszem Niepodległości (Warszawa) i Marszem Patriotów (Wrocław).Zobacz także:
Artykuły
(6)
Galerie
(0)
Średnia ocen
(4.13)
Miejscowość: Kraków | Kraj: Polska
Ostatnie artykuły autora:
Sortuj komentarze:
Ratomir Wilkowski 15.03.2011 14:44
Całość wspomnianego arta jest już na W24: link
.
Mariusz Gabryś 10.11.2010 20:28
"Możecie mieć własne zdanie, ale tylko wtedy, gdy zgadzacie się z naszym zdaniem". A jak nie, to zabić lub wywieźć jak za czasów Stalina. Chcą blokować marsz, by propagować swoją jedyną słuszną ideę (czy to nie jest podobne do komunizmu, z którym chcą walczyć?).
Ratomir Wilkowski 08.11.2010 10:11
Także w Warszawie mamy kilkanaście alternatyw: http://news.money.pl/artykul/w;swieto;niepodleglosci;pochody;zablokuja;warszawe,190,0,705726.html
Ratomir Wilkowski 08.11.2010 09:53
A w Łodzi obchodzą tak: http://www.11listopada.pl/
NR 08.11.2010 09:48
Trzeba być dumnym z tego, że jest się Polakiem. Zgadzam się z Darkiem Nacjonalistą, piękne słowa :
"Czyli ci, którzy od pokoleń nienawidzą Polski i nic wspólnego nie mają z Polakami chcą uczyć jak mamy wyrażać nasz patriotyzm".
Ratomir Wilkowski 08.11.2010 08:22
W tej konkretnie kolorystyce i obrócona o 45 stopni, w polskim prawie posługiwanie się nią w celu propagowania idei nazistowskiej jest zabronione, w formie nie nawiązującej do tej symboliki (w jej pierwotnym , pozytywnym znaczeniu) - sankcje nam raczej nie grożą... Za moim artem z Gniazda (o kórym wspominałem niżej) "Prawo polskie w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeksu Karnego (Dziennik Ustaw 1997 nr 88 poz. 553) w art. 256 i 257 mówi: Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Zgodnie natomiast z orzecznictwem Sądu Najwyższego z dnia 28 marca 2002 r.: "Propagowanie, w rozumieniu art. 256 i 257 k.k., oznacza każde zachowanie polegające na publicznym prezentowaniu, w zamiarze przekonania do niego, faszystowskiego lub innego totalitarnego ustroju państwa"
[...]
Na tej podstawie, o ile wiec można spodziewać się pewnych konsekwencji prawnych w wyniku publicznego posługiwania się symbolem czarnej, obróconej o 45 stopni, swastyki wpisanej w biały okrąg na karmazynowym tle (w tej dokładnie formie - a więc w sposób jednoznacznie związany z nazizmem lub/i w połączeniu z innymi elementami tego rodzaju - w tym z głoszonymi hasłami), o tyle zasadniczo żadne sankcje nie powinny nas spotkać za posługiwania się swastyką nie wykazującej w/w cech (inaczej nadal jako symbol pomyślności nie byłaby ona powszechnie stosowana w hinduizmie, dżinizmie i buddyzmie). "
Tadeusz Zaj 08.11.2010 08:09
http://streemo.pl/Portal/19764,Zdjecie,fazuczi_murzyn_ze_sfastyka___.html
pouczające
Ratomir Wilkowski 08.11.2010 08:05
Przy okazji - odnośnie swastyki przypomnę własny art. opublikowany swojego czasu tutaj: link a także ciekawy materiał innego autora dostępny tutaj: link
o jego ochronie pisałem onegdaj natomiast w Gnieździe 1(6)/2009 w art: "Uratować swastykę" http://gniazdo.rodzimowiercy.pl/gniazdo_06.php (jak tylko minie okres karencji chętnie opublikuje go tez na W24)...
Ratomir Wilkowski 08.11.2010 08:01
Panie Darku Nacjonalisto - może się pan nie zgadzać, ale czy uważnie przeczytał pan artykuł? Nikt tu nie odmawia panu prawa do tego by "akcentować swoją obecność na tego typu obchodach". Mowa jest tylko o tym, by czynić to przestrzegając obowiązującego prawa (przez obie strony, o których wspomina się w arcie) i w zgodzie z nim. Podobnie - nikt tam nie ocenia poglądów jednej czy drugiej strony... A patriotyzm objawia się nie tylko w czynnej walce ale również w pracy na rzecz ojczyzny, w tym pracy nad zachowaniem rodzimej mowy, wiary i kultury, czy wreszcie pracy, która ową czynną walkę umożliwia...
Darek Nacjonalista 07.11.2010 08:52
Oczywiście nie zgadzam się z autorem tego artykułu - Po pierwsze z czego wynikało uzyskanie przez Polskę niepodległości?? Wynikało z czynnej walki o każdą z naszych granic , nie tylko walki dyplomatycznej ale przede wszystkim krwawej walki zbrojnej .
Walki zarówno z wrogiem zewnętrznym jak i wewnętrznym - więc trudno oczekiwać aby 11 listopada był pochodem wyuzdanej miłości do bliżniego skoro wiąże się z rocznicą zwycięstwa Polaków w zmaganiach z innymi Narodami .
Po drugie kto jak kto ale Polscy Nacjonaliści mają pełne prawo akcentować swoją obecność na tego typu obchodach to właśnie Polski ruch Narodowo wyzwoleńczy czynnie uczestniczył w wykuwaniu się państwowości Polskiej - może autor tego artykułu nie chce pamiętać że zwycięskie powstanie wielkopolskie wybuchło z inspiracji ruchu Narodowo demokratycznego
że Powstania śląskie czy też Obrona Lwowa inspirowana była przez ruch socjalistyczno niepodległościowy??
Gdzie wtedy byli żydzi?? organizowali marionetkowy rząd bolszewikom w Polsce - Gdzie byli Liberałowie ?/ I inni którzy dziś tak ochoczo próbują zakłamać historię
Niepodległość -Nie leżała w interesie tych grup społecznych ....Także i Zadruga już w czasie 2 giej wojny światowej miała swój krwawy udział w walce o Państwo Polskie
Maszerując ulicami Warszawy 11 listopada myślę o moich przodkach którzy oddali życia za Polskę i żydowska propaganda w stylu ZABLOKOWAĆ POCHÓD FASZYSTÓW :)może trafiać wyłącznie do pospolitych idiotów nie potrafiących samodzielnie myśleć
11 Listopada – Blumsztajn i paroksyzm “antyfaszystowskiej” nienawiści | Nacjonalista.pl
www.nacjonalista.pl
Żeby nie być gołosłownym - właśnie indywidua pokroju Blumsztajna inspirują protesty przeciw Marszowi Niepodległości.
Czyli ci, którzy od pokoleń nienawidzą Polski i nic wspólnego nie mają z Polakami chcą uczyć jak mamy wyrażać nasz patriotyzm.
Piękno i... dziwaczność w drzewach zaklęte [Galeria]
(odsłon: +135)