Facebook Google+ Twitter

Co piąty nauczyciel matematyki nie posiada podstawowej wiedzy w tej dziedzinie? (wideo)

Co piąty nauczyciel matematyki ma podstawowe braki metodyczne i merytoryczne, które dyskwalifikują go w tej roli - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Edukacyjnych.

 / Fot. X-news- Około 20 proc. nauczycieli ma takie braki w swoich umiejętnościach metodycznych i merytorycznych, że absolutnie nie nadaje się do tego, by realizować cele podstawy programowej - twierdzi Marcin Karpiński, lider pracowni matematycznej Instytutu Badań Edukacyjnych. Instytut zbadał wiedzę niemal 1200 nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Badani rozwiązywali zadania oraz sprawdzali rozwiązania uczniów. Okazało się, że 50 proc. przebadanych nauczycieli nie akceptuje prawidłowych, lecz niestandardowych rozwiązań uczniów. - To jest naprawdę dzwonek alarmowy - komentuje te wyniki Karpiński.

- Myślę, że to są takie podstawowe braki. To tak, jakby nauczyciel polskiego popełniał podstawowe błędy ortograficzne. To się w głowie nie mieści - ocenia Andrzej Blikle, przedsiębiorca i profesor nauk matematycznych.

- Te badania pokazują, że bardzo duża grupa nauczycieli matematyki sama nie czuje się dobrze w tym przedmiocie - komentuje wyniki minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska. Jak dodaje, nie pomogło na pewno to, że matematyka dopiero niedawno ponownie stała się obowiązkowym przedmiotem maturalnym.

TVN24/x-news

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.