- Około 20 proc. nauczycieli ma takie braki w swoich umiejętnościach metodycznych i merytorycznych, że absolutnie nie nadaje się do tego, by realizować cele podstawy programowej - twierdzi Marcin Karpiński, lider pracowni matematycznej Instytutu Badań Edukacyjnych. Instytut zbadał wiedzę niemal 1200 nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Badani rozwiązywali zadania oraz sprawdzali rozwiązania uczniów. Okazało się, że 50 proc. przebadanych nauczycieli nie akceptuje prawidłowych, lecz niestandardowych rozwiązań uczniów. - To jest naprawdę dzwonek alarmowy - komentuje te wyniki Karpiński.
- Myślę, że to są takie podstawowe braki. To tak, jakby nauczyciel polskiego popełniał podstawowe błędy ortograficzne. To się w głowie nie mieści - ocenia Andrzej Blikle, przedsiębiorca i profesor nauk matematycznych.
- Te badania pokazują, że bardzo duża grupa nauczycieli matematyki sama nie czuje się dobrze w tym przedmiocie - komentuje wyniki minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska. Jak dodaje, nie pomogło na pewno to, że matematyka dopiero niedawno ponownie stała się obowiązkowym przedmiotem maturalnym.
TVN24/x-news
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?