Facebook Google+ Twitter

Co znaczy być Liderem pracy?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2013-08-23 18:24

Bardzo wiele określeń które dzisiaj są stosowane nie zawsze są przez nas do końca rozumiane. Niezwykle często na przykład można usłyszeć określenie lider pracy, jednak albo nie wiemy, co ono oznacza..

lub tez jest przez nas błędnie intepretowane.
Wiele osób bowiem uważa, że liderem pracy jest tylko i wyłącznie ta osoba, która ma najlepsze wyniki bez względu na sposób w jaki je uzyskali. Jednakże w rzeczywistości określenie to znaczy coś troszkę innego, chociaż na pewno z wydajnością ma dość wiele wspólnego.

Lider pracy jest osobą, która zadaniem jest przede wszystkim motywowanie innych do działania i uzyskiwania jak najlepszych wyników. I nie chodzi tutaj o to, aby stosować wobec nich zakazy czy nakazy, ale aby znaleźć sposób na takie ich motywowanie, aby sami pracownicy chcieli odpowiednio pracować. Lider pracy może być osobą zatrudnioną na takim samym lub wyższym stanowisku, często jest to przełożony osób, które ma motywować. Na pewno jednak bez względu na stanowiska musi znać zagadnienia i problemy danej firmy.

Bardzo często takie zmiany sposobu pracy są niezbędne aby firma mogła bez problemu działać na rynku w nowych dla niej warunkach. Wtedy jednak często okazuje się, że wprowadzenie zmian nie jest łatwe, ze względu na przyzwyczajenia, jakie mają pracownicy oraz kadra kierownicza. Aa zmiana tego sposobu myślenia i podejścia jest najczęściej właśnie zadaniem lidera.

Lider pracy bardzo często pracuje razem z osobami które ma motywować. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ wtedy widzą oni, że jemu udaje się osiągnąć swój cel stosując na przykład inne metody. Nie mogą więc zarzucić że nie zna ich pracy czy też związanych z nią zagadnień. Poza tym pracując na stanowisku razem z innymi osobami, które ma motywować lider na pewno jest w stanie o wiele lepiej zrozumieć ich sytuację i dopasować odpowiedni sposób motywowania.
Jednak aby ktoś mógł być liderem pracy, musi być do tego odpowiednio przygotowany. Sama znajomość stanowiska pracy czy też specjalizacji firmy nie wystarcza. Niezbędna jest także wiedza z zakresu psychologii, w szczególności zachowań ludzkich i czynników, dzięki którym można nimi w swoisty sposób sterować.

Posiadając odpowiednią wiedzę w tym temacie można w zasadzie każdego człowieka pociągnąć i zmienić jego zachowania a w szczególności wieloletnie nawyki.

Stanowiska liderów pracy wciąż nie są w firmach działających na naszym rynku popularne, a szkoda. Korzyści z tego że taka osoba jest w firmie mogą być naprawdę duże, zwłaszcza tam, gdzie wyniki pracy zależne są przede wszystkim od człowieka i jego motywacji. Lider pracy bardzo często jest w stanie także podpowiedzieć rozwiązania, których zadaniem byłoby usprawnienie pracy zatrudnionych osób, a tym samym znaczne zwiększenie ich wydajności.

Lider także zauważa zmiany na rynku i stara się je tak wprowadzić w firmie, aby nie było to zbyt uciążliwe dla nikogo.
Jak widać praca lidera nie jest zawsze łatwym zadaniem, trzeba cały czas myśleć nad innymi i sprawiać, aby jak najlepiej pracowali i jednocześnie dobrze się czuli.

Liderpracy.pl
(Maciej Żebrowski)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.