Facebook Google+ Twitter

Coca-Cola rezygnuje z reklam w czterech rosyjskich stacjach. Ma to związek z sankcjami?

Rosyjski oddział The Coca-Cola Company wycofał swoje reklamy z czterech rosyjskich stacji telewizyjnych. Amerykański koncern jest jednym z największych reklamodawców na tamtejszym rynku.

 / Fot. By Dirk Vorderstraße (Coca Cola in der Pizzeria O Sole Mio, Cala Ratjada) [CC-BY-2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia CommRoczny budżet reklamowy The Coca-Cola Company wynosi w Rosji 2,5 mld rubli, czyli 51 mln euro. Koncern wycofa swoje reklamy z trzech stacji powiązanych z bankiem Rossija. Jego akcjonariuszem jest obłożony sankcjami Jurij Kowalczuk. Chodzi o kanały Piatyj Kanał, Domasznyj, REN TV. Czwarty nadawca, Zwiezda, należy do rosyjskiego resortu obrony - podaje Interia.pl.

Dyrektor rosyjskiego oddziału Coca-Coli twierdzi co prawda, że wymienione wyżej kanały nie są dostosowane do grupy docelowej marki, ale mało kto wierzy, że ten ruch nie ma związku z sankcjami nałożonymi na konkretne rosyjskie podmioty. Póki co budżet reklamowy ma zostać przesunięty do innych stacji.

The Coca-Cola Company to największy na świecie producent i dystrybutor napojów. W swoim portfolio oprócz słynnej Coca-Coli ma m.in. takie marki jak Fanta, Sprite, Kinley, Cappy, Nestea czy Burn. Przychody koncernu w 2013 r. wyniosły blisko 47 mld dolarów. W grudniu 2013 r. spółka zatrudniała ponad 130 tys. pracowników.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.