Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

96545 miejsce

Content marketing – „nie dla idiotów”

Sieć Media Markt wywołała skandal swoją kampanią reklamową, która hasło „Nie dla idiotów” łączyła z wizerunkiem osób chorych psychicznie. Karygodna realizacja, bez dwóch zdań, ale idea godna pochwały – klient nie jest bezmózgą marionetką!

 / Fot. FoterSęk w tym, że reklamodawcy zdają się powątpiewać w nasze kompetencje intelektualne na porządku dziennym. Patrząc na poziom reklam w dzisiejszych mediach i to z jakim natężeniem jesteśmy nimi atakowani, trudno się dziwić, że współczesny odbiorca zaczyna czuć się zagrożony. Już nie tylko przełącza program i przewraca lekceważąco kartki w kolorowych magazynach, ale zaczyna budować barykady. Korzysta z nagrywarek cyfrowych, żeby móc omijać bloki reklamowe, a na dysku instaluje oprogramowanie blokujące działania marketingowe w Internecie.

Konsumenci krótko mówiąc odcięli się od świata tradycyjnej reklamy i mądrzy marketerzy zdają sobie sprawę, że ten rozdział jest już zamknięty jeśli marzy się o imponujących wynikach. Trzeba szukać nowej drogi. I taką właśnie autostradą do nieba zysków stał się content marketing.

Czym jest content marketing?

Od jakiegoś czasu w Internecie krąży mem ze zdjęciem kobiety robiącej zakupy w supermarkecie i dopiskiem: „Kupię ich produkt…publikowali fajne zdjęcia kotów na Facebooku”. Skuteczne, ale to NIE jest content marketing. Media społecznościowe odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu świadomości marki, utrzymywaniu wysokiego poziomu satysfakcji klienta i bezpośredniego dialogu z odbiorcami, ale osią działania w content marketingu jest strona internetowa.

A co na stronie? Nie sprzedajemy, nie nagabujemy i nie składamy ofert. Ideą content marketingu jest nawiązanie trwałej relacji z jasno określoną grupą docelową poprzez dostarczanie atrakcyjnych, adekwatnych, wysokiej jakości treści. Mogą to być artykuły, posty na blogu, filmy, infografiki i e-booki. Zasada jest jedna – klient ma czuć, że traktuje się go poważnie i że w tej relacji zyskuje istotną dla siebie wiedzę. Ewentualne zyski dla nas są jedynie konsekwencją takiego postępowania.


Jak to działa?

Istotą strategii content marketingu jest wiara, że poprzez konsekwencję w angażowaniu odbiorcy w istotną dla niego relację, opartą na cennych, pełnowartościowych informacjach, jesteśmy w stanie zyskać jego lojalność, co przekłada się na wysoką konwersję i konkretne zachowania konsumenckie. Nie są to bynajmniej puste słowa. Content marketing jest stosowany z powodzeniem w niemal każdej branży i przynosi zaskakujące rezultaty. A zwracają się ku niemu najwięksi.
Red Bull zatrudnia ponad 100 osób, które odpowiadają za tworzenie treści firmy, Coca-Cola dzięki content marketingowi planuje podwojenie swoich przychodów do roku 2020, Procter & Gamble zachwyca swoim serwisem o prowadzeniu domu, a Southwest Airlines zjednuje sympatię wielokrotnie nagradzanym blogiem z przymrużeniem oka.
Właśnie tak to działa.

Źródła:
Content King Blog, Top Gun Marketing Internetowy

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.