Facebook Google+ Twitter

Część druga dyskusji o portfelu Wiadomości24.pl...

Pora na drugą odsłonę dyskusji o miejscu reklamy w naszej gazecie internetowej. Kilku autorów już zabrało głos. Jakie rozwiązania zostaną zaakceptowane? Na początek przypomnienie pierwszego tekstu w tej sprawie...

W naszym myśleniu o rozwoju gazety internetowej musi kiedyś przyjść pora na sprawy biznesowe. Zatem zaczynamy eksperyment pod tytułem: Reklama tak, ale nie inwazyjna...

Portfel - ten dział będzie reklamowym poligonem doświadczalnym. Chcemy się rozwijać, chcemy myśleć o przyszłości, o nowych funkcjonalnościach, możliwościach. By to osiągnąć, trzeba zacząć zarabiać, a nie tylko sięgać do "kieszeni" wydawcy, czyli Grupy Wydawniczej Polskapresse sp z o.o., która jest właścicielem.

Jednym ze sposobów zarabiania może być obrót treścią, co - z czasem - może się nam wszystkim udać. Tworzymy wspólnie unikalną treść w internecie i pierwsze pytania oraz prośby w tej sprawie już mamy. Na razie żadne z tych rozmów nie skończyły się podpisaniem umowy, ale... Kto wie? Może już wkrótce.

Jeśli nie obrót treścią to co? Reklamy. Jak nie zabić tego, co stworzyliśmy? Pytanie to nurtuje nas od początku i - przyznam otwarcie - liczymy na głos autorów w tej sprawie. Tytułem eksperymentu zaczynamy emitować reklamę kontekstową, czyli linki, które po podświetleniu pokażą konkretną reklamę. Emitujemy to testowo w dziale Portfel i tylko w tekstach nieautorskich, czyli agencyjnych, lub pochodzących z gazet PP.

Co w przyszłości? Chcemy skorzystać z możliwości Web 2.0. Jeśli będziesz zarejestrowanym autorem Wiadomości24.pl - a tym bardziej będziesz współtworzył treść - będziesz miał prawo nie oglądać wyskakujących banerów, bilboardów. A przynajmniej miał większe prawa w tym zakresie niż internauta, który do naszej gazety przychodzi tylko, by czytać, oglądać.

Rozpoczynamy nowy etap! Liczymy na Wasze głosy, opinie, pomysły...

Druga odsłona dyskusji o reklamie na stronach Wiadomości24.pl


W tej kwestii nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Obiecuję, że weźmiemy pod uwagę głosy autorów. W kilku komentarzach pojawiły się pierwsze propozycje rozwiązań. Na pewno postaramy się umieścić w innym miejscu reklamy wyświetlające się kontekstowo (czyli w tekstach agencyjnych, m.in. PAP). Kolejnym krokiem będzie umieszczenie takich reklam w tekstach w innych działach gdy uporamy się z uwzględnieniem już złożonych propozycji.

Co dalej? Dobre rozwiązanie złożył Janek Kłosowski (patrz komentarz), który proponuje uwzględniać autorów w zyskach w emisji reklamy. Co Wy na to? Pracujemy też nad innymi, równie odważnymi i niekonwencjonalnymi emisjami reklam. Czekamy na propozycje (zaznaczam - realne :) z Waszej strony.
Gdzie? Jak? Co z tego mają zarejestrowani użytkownicy? Nie wątpię - winniśmy dać autorom przywilej w postaci oglądania najmniej inwazyjnej reklamy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (39):

Sortuj komentarze:

Jeszcze raz zacytuję Łukasza Solskiego
"- pop-up'y - NIE
- reklamy w materiałach PAP - TAK
- z boku - TAK"
Ja popieram ten pomysł.

Komentarz został ukrytyrozwiń

no nie wiem, ja np byl zdecydowanie rezygnowal jezeli pisalbym jakis felieton, gdyz tam niejako prezentuje siebie poprzez swoje poglady, natomiast w artykułach innej kategorii nie mialbym nic przeciwko, a jesli chodzi o "zarobek" to nie uważam żeby byl on jakos niesamowicie znaczacy, przez co by krepowal ludzi, a jesli by byl to moze warto przeznaczyc te pieniadze na jakis szczytniejszy cel, mysle ze jest wiele do zrobienia w naszym kraju, mozna by np. dofinansowac jakis dom dziecka czy inna instytucje, oczywiscie kazdy musialby wyrazic zgode na to...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tak, tylko że wtedy 90% autorów czulaby się glupio zgadzając się na reklamę (a zatem i zysk), w związku z czym prawie wszyscy by z tego rezygnowali.

Komentarz został ukrytyrozwiń

mysl mnie pewna naszla. w miare mozliwosci mozna umieszczac zawsze reklamy boczne, natomiast autor powinien miec mozliwosc akceptacji czy w danym tekscie chce miec umieszczone reklamy czy tez nie taka funkcja powinna byc dostepna przy wysylaniu artykulu do redakcji i wszystko byloby jasne pod warunkiem ze starczyloby reklam do podzialu

Komentarz został ukrytyrozwiń

Oliwio, myślę, że użytkownicy internetu to raczej bystre sztuki...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zastanawia mnie ta sprawa zysków. Jakby to miało wyglądać w praktyce? Rozumiem, że nie w każdym tekście byłaby reklama, bo to jest chyba niemożliwe. Czasem mamy bardzo dużo artykułów, więc chyba tych reklam by nie wystarczyło dla obdzielenia wszystkich. Czyli trzeba by było dokonywać wyborów. Na jakiej zasadzie?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeszcze edit:
nie mam nic przeciwko np. reklamie kontekstowej, buntuję się wyłącznie przeciwko reklamie takiej jak tu:

link

dlatego że dla części użytkowników mogą one być mylona z linkami w tekście, które przecież czasem dodajemy. Pamiętajmy, że większość użytkowników sieci nie jest tak biegła w jej niuansach jak my. Znów podaję przykład artykułu sponsorowanego, o którym nie wszyscy czytelnicy prasy wiedzą, że jest czystą reklamą.

Komentarz został ukrytyrozwiń

- pop-up'y - NIE
- reklamy w materiałach PAP - TAK
- z boku - TAK

Komentarz został ukrytyrozwiń

Paweł, nie zaczęłam tu pisać z myślą o zysku i szczerze mówiąc nie emocjonuję się ewentualną wierszówką. Nie traktuję wiadomosci24 jako potencjalnego źródła dochodu. Oczywiście wiem, że machina musi na siebie zarabiać, dlatego nie protestuję przeciwko reklamom - tylko przeciwko reklamom które nie są bardzo wyraźnie oddzielone od treści tekstu. Paweł, jak sądzisz, czemu w wyszukiwarkach linki sponsorowane są odróżnione od pozostałych?

Źródło? Całą tematyką zainteresowałam się podczas wykładów z prawa prasowego. Ponieważ studiuję PR, dużo miejsca poświęca się na kwestie związane z reklamą i wiem, że w UE zabronione są np. artykuły sponsorowane, ponieważ prawo mówi o rozdziale treści od reklamy. Jeśli link są prasą, to należy stosować takie same przepisy jak w wypadku każdej prasy.

W internecie postuluje się podobne rozwiązania. Na przykład dyrektywa PE o handlu elektronicznym mówi o wyraźnej potrzebie odróżniania treści komercyjnej. Sprawdź także dyrektywę 84/450/EWG o reklamie wprowadzającej w błąd. Także nasza rodzima ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji mówi wyraźnie o konieczności oddzielenia i oznaczenia treści komercyjnej od informacyjnej. Prawo prasowe natomiast mówi "ogłoszenia i reklamy muszą być oznaczone w sposób nie budzący wątpliwości, iż nie stanowią one materiału redakcyjnego".

Po co to piszę i po co proszę Cię o sprawdzenie czy to jest OK? bo choć mogę wyszukać takie przepisy w internecie, to nie czuję się kompetentna w rozstrzyganiu, czy dana forma reklamy jest etycznie i prawnie dozwolona, czy też nie. Sądzę, że najlepiej byłoby spytać specjalistów. Tym bardziej, że intuicyjnie czujemy (ja i kilkoro innych użytkowników) że coś jest nie tak z tym pomieszaniem linka z reklamą.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli mogę wyrazić swoje zadnie to w pełni zgadzam się z Oliwią. Taka reklama jest drażliwa wg mnie. Poza tym zbytnio ingeruje w tekst. Rozumiem obrazek pod czy nad tekstem ale nie w taki sposób;]

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.