Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

28587 miejsce

Czy "krwawiący" billboard dotrze do kierowców?

Władze jednego z nowozelandzkich regionów ustawiły na drogach billboardy, które podczas deszczu zalewane są krwią. Ma to uświadomić kierowcom zagrożenia wynikające z nadmiernej prędkości.



Deszcz zmienia wszystko. Proszę, dostosujcie styl jazdy do warunków - głosi hasło ustawione pod niezwykłym billboardem w regionie Papakura. W normalny, słoneczny dzień nie różni się niczym od dziesiątków innych ustawionych wzdłuż drogi - widać na nim twarz dziecka. Jednak w czasie deszczu, z otworów (np. w nosie chłopca) na plakacie wydobywa się czerwona farba imitująca krew. Taka forma reklamy ma ostrzegać przed niebezpieczeństwami niedostosowania warunków jazdy w czasie deszczu, co jest częstą przyczyną wypadków.

Jak informuje portal gizmodo.com, na odcinkach drogi gdzie ustawiono billboard nie notuje się wypadków drogowych w czasie deszczu. Czy to może oznaczać że na kierowców może wpłynąć tylko szokująca reklama ? Prawdopodobnie tak, ponieważ na przykładzie Polski można stwierdzić, ze prowadzone od wielu lat kampanie społeczne nie przynoszą oczekiwanych rezultatów w postaci zmniejszenia liczby ofiar na drogach.

Źródło: Gizmodo.com

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

xpiiqllzne
  • xpiiqllzne
  • 14.07.2011 14:33

uDPjAx <a href="http://yyvsenwtairs.com/">yyvsenwtairs</a>, [url=http://sfjsexshundl.com/]sfjsexshundl[/url], [link=http://iekhiupzkfrf.com/]iekhiupzkfrf[/link], http://ldtqkkrpmzuu.com/

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nie wierzmy w półśrodki !!!
W Polsce podstawą poprawy bezpieczeństwa moga być przede wszystkim zasadnicze modernizacje sieci drogowej oraz rozbudowa autostrad. Żadne dodatkowe znaki i bilboardy NIC nie zmienią, bo i tak jest ich zbyt dużo.Kto jezdził na zachodzie i pólnocy Europy ten wie, ile nas dzieli od nowoczesnej, bezpiecznej Europy.Niby się cos modernizuje, ale szlag mnie trafia, gdy widzę, że bardzo często powiela się przestarzałe rozwiazania, ciasne zakręty,brak poboczy i obowodnic.
Nowy asfalt to zbyt mało.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 10.07.2009 17:20

Billboard trochę przeraża, ale wątpię czy jakakolwiek inna metoda byłaby równie skuteczna.

Bardzo podobała mi się również akcja polskiej policji pt. "Idzie wiosna, będą warzywa", tym razem skierowana do motocyklistów.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/3292000,80708,6509742.html?back=/Wiadomosci/1,80708,6509707,idzie_wiosna__beda_warzywa___policja_do_motocyklistow.html

Komentarz został ukrytyrozwiń

Naprawdę mocne. Może to podziała na wyobraźnię.

Komentarz został ukrytyrozwiń

na pewno dosyć szokujące, czy jednak przynoszące efekty? pokaże czas...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.