Deszcz zmienia wszystko. Proszę, dostosujcie styl jazdy do warunków - głosi hasło ustawione pod niezwykłym billboardem w regionie Papakura. W normalny, słoneczny dzień nie różni się niczym od dziesiątków innych ustawionych wzdłuż drogi - widać na nim twarz dziecka. Jednak w czasie deszczu, z otworów (np. w nosie chłopca) na plakacie wydobywa się czerwona farba imitująca krew. Taka forma reklamy ma ostrzegać przed niebezpieczeństwami niedostosowania warunków jazdy w czasie deszczu, co jest częstą przyczyną wypadków.
Jak informuje portal gizmodo.com, na odcinkach drogi gdzie ustawiono billboard nie notuje się wypadków drogowych w czasie deszczu. Czy to może oznaczać że na kierowców może wpłynąć tylko szokująca reklama ? Prawdopodobnie tak, ponieważ na przykładzie Polski można stwierdzić, ze prowadzone od wielu lat kampanie społeczne nie przynoszą oczekiwanych rezultatów w postaci zmniejszenia liczby ofiar na drogach.
Źródło: Gizmodo.com
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?