Facebook Google+ Twitter

Czy ktokolwiek czyta jeszcze ulotki?

Każdy zna odpowiedź na pytanie jak ważny jest klient dla rozwoju każdej firmy. Nieważne czy jest to firma o zasięgu lokalnym czy też ogólnokrajowym.

Ulotki - czy i jak to działa na klienta? Każdy zna odpowiedź na pytanie jak ważny jest klient dla Rozwoju każdej firmy. Nieważne czy jest to Firma o zasięgu lokalnym czy też ogólnokrajowym. Możesz posiadać super produkt, unikatowe rozwiązania technologiczne, najwyższą jakość oferowanych usług, najkrótsze terminy i najniższą cenę, a i tak twój sukces zależy głównie od tego czy znajdziesz klienta, który zechce to od ciebie kupić.

Jednym ze sposobów na zwrócenie uwagi na siebie to ulotka.

Każdego dnia wielokrotnie jesteśmy atakowani informacją o usługach, produktach, okazjach, przecenach, promocjach, unikalnych rozwiązaniach i zaproszeniach. Ulotka w różnym formacie, różnej jakości druku dociera do nas praktycznie wszędzie. Na ulicy w drodze do zakładu pracy i w drodze do domu, w sklepie i przed sklepem, w skrzynce na listy, na wycieraczce przed wejściem do mieszkania, na klamce do drzwi, za wycieraczką samochodową, w gazecie, którą przyniosłeś do domu i w liście, który do ciebie przyniósł listonosz. Dopada cię w dni powszednie, w weekend i w święta. Jest wszechobecna.

Czy ta forma reklamy działa na klienta? Czy podnosi sprzedaż w firmach, które regularnie, co miesiąc wydają od kilku do kilkunastu tysięcy na jej wyprodukowanie i dystrybucje?

Odpowiedź nie jest tak jednoznaczna. Wiele firm szkoleniowych poświęca sporo czasu na naukę technik sprzedaży i zarządzania sprzedażą marginalizując, lub w ogóle pomijając temat pozyskiwania klientów, pozostawiając to w gestii firm sprzedażowych. W skutek tego firmy często działają w sposób nieprzemyślany, schematyczny. Zakładają, że, jeśli kiedyś coś działało to tak już będzie cały czas. Ulotka działa, jeśli dociera do klienta, który ma czas ją przeczytać, jest interesująca w formie, trafia w zainteresowania klienta, jego potrzeby, wywołuje dyskomfort braku określonego produktu lub usługi i trafia odpowiedniej grupy docelowej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

Niestety niewielu przedsiębiorców czy też specjalistów ds. marketingu i sprzedaży potrafi tę formę reklamy własciwie wykorzystać i pokutuje to później naszą niechęcią do ulotek. Miejmy nadzieję, ze Twój artykuł chociaż kliku osobom da do myślenia...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Właśnie o to chodziło mi Kasiu. Ulotka jest tania a więc popularna jako metoda pozyskiwania klientów. Większość firm reklamujących się w ten sposób nie potrafi jednak wykorzystać jej mocy.Robią to w złych miejscach,godzinach i nie dla tych odbiorców dla których powinna być adresowana. Jeśli dołożymy do tego tych bezzębnych którzy pachną wczorajszym piwem to pozostaje w naszej świadomości tylko wstręt do tej formy reklamy.Ulotka ma moc tylko trzeba ją podać klientowi w odpowiedni sposób.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Sama rozdawałam kiedyś ulotki dlatego mam szacunek do ludzi którzy to robią. Jednak często grzecznym skinieniem głowy odmawiam przyjęcia a jest to spowodowane tym, że albo wiem co to za ulotka i mnie oferta nie interesuje albo akurat się spieszę, mam zajete ręce itp. - przejście przez Krakowski Rynek to już wogóle czasem jakaś masakra bo co 5 kroków stoi ktoś z ulotkami. Jeden raz zdarzyła mi się też przykra historia, gdzie osoba rozdająca ulotki po prostu zachowała się tak, że mi słów brak. Wysiadłam z tramwaju i stanęłam na światłach a za moimi plecami Pani która nawet nie podeszła do mnie z ulotkami zaczęła mi wymyślać, że się do niej plecami odwracam, darła się na mnie i mi wygrażała...Bez komentarza. Ulotki mają faktycznie sens i są w stanie mnie zainteresować jeśli: 1. zawierają ofertę, która wogóle mnie interesuje, 2. zwracają swoją uwage np. dołączonym drobnym gadżetem, próbką lub kuponem rabatowym.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zawsze daję sobie wcisnąć ulotki, bo wiem, że ich rozdawanie jest dla kogoś pracą - zresztą dość niewdzięczną. Najczęściej lądują w najbliższym koszu. Pański tekst wyjaśnia, czemu tak się dzieje - przyda się każdemu, kto zamierza się posłużyć tą formą reklamy. Niewykluczone, że i ja wkrótce dołączę do grona "reklamodawców", więc dziękuję za rady:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.