Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

5499 miejsce

Czy Kubica pokona trudny tor Nurburgring?

Zbliżamy się do półmetka zmagań tego sezonu w Formule 1. Na czele stawki zespoły Brawn GP i Red Bull. Dotąd słabo spisywał się BMW Sauber. Czy inżynierowie zdołali przez 3 tygodnie dokonać ulepszeń w bolidzie Polaka?

Robert Kubica / Fot. http://www.flickr.com/photos/ph-stop/3611859790/sizes/l/Po najdłuższej w tym sezonie przerwie kierowcy powracają na tory Formuły 1. Wyścig na torze Nurburgring jest jedną z ostatnich szans dla tych, których samochody nie spisują się na razie zbyt dobrze. Muszą wprowadzić poprawki, gwarantujące im w miarę wyrównaną walkę z czołówką. Do tego grona zalicza się przede wszystkim zespół McLarena oraz BMW Sauber.

Zmiany w BMW

Team Polaka stara się nadrobić stracony w pierwszej części sezonu czas. Nerwowe zmiany będące jedynie połączeniem elementów podpatrzonych u konkurencji nie dają jednak żadnego efektu. Zespół Theissena pracuje głównie nad podwójnym dyfuzorem i przednim skrzydłem. Przeróbki nie dały dotąd pożądanych skutków.

Kubica, jak na razie, osiemnasty

Dwaj kierowcy BMW zupełnie inaczej podchodzą do sytuacji. Heidfeld wypowiada się, że chcieli go w Brawn GP rok temu, ale im odmówił, a teraz dzwonią do niego z kilku zespołów i prowadzi z nimi rozmowy. Te przechwałki nie zajmują mu jednak całego czasu. W wolnej chwili zorganizował konkurs na malunek na kask, w jakim wystartuje na GP Niemiec. Efekty konkursu można będzie zobaczyć podczas kwalifikacji i wyścigu.

Robert Kubica natomiast mówi, że muszą potraktować ten sezon jako testy i przygotowywać się już do następnego. Z jednej strony jest to taktyka słuszna, bo i tak teraz walczą bardziej z bolidem niż innymi kierowcami, z drugiej strony - na podobnej strategii Kubica już raz się przejechał. Bynajmniej nie po podium mistrzostw świata.

Nurburgring czyli...

...tor wyjątkowy. Poczynając od tego, że jest to jeden z najstarszych torów F1. Powstał już w 1920 roku. Był wielokrotnie przebudowywany tak, aby był bezpieczny dla kierowców. Wszak w latach 50. zginął tu jeden z kierowców, a w roku 1976 Niki Lauda był tego bardzo bliski. Jest to tor bardzo trudny technicznie, z dużymi różnicami wysokości oraz szybkimi zakrętami. Wyjazd na pobocze bardzo często wiąże się z końcem wyścigu. Nurburgring jest wyjątkowy również dlatego, że przez sporą część roku jest dostępny dla zwykłych kierowców. Po wniesieniu opłaty za odpowiednią liczbę okrążeń, można przejechać się po 24 kilometrowej trasie. Zawodnicy F1 pojadą znacznie krótszą trasą o długości 5148 metrów. Cały wyścig będzie składał się z 60 takich okrążeń.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.