Facebook Google+ Twitter

Czy maszyna kopertująca zastąpi człowieka?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-10-18 13:07

Rosnące koszty związane z masową wysyłką przesyłek listowych sprawiają, że wiele firm, banków i urzędów rezygnuje z tej formy komunikacji na rzecz bardziej oszczędnych rozwiązań.

Coraz popularniejsze stają się e-mailingi oraz inne, alternatywne technologie umożliwiające pełną automatyzację niemal wszystkich czynności związanych z obsługą korespondencji papierowej.

Milion listów miesięcznie

Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Skarbników (CAST) średnia firma obsługuje około tysiąca faktur miesięcznie, a duże przedsiębiorstwo świadczące usługi masowe - nawet do kilkuset tysięcy. Z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że pod koniec czerwca 2010 roku w Polsce aktywnych było ponad 45,5 miliona numerów telefonicznych, a tylko w drugim kwartale br. przybyło blisko 520 tysięcy nowych kart SIM. Jak przyznał jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju, 95% korespondencji kierowanej do prawie 8 milionów klientów stanowią faktury wysyłane w formie papierowej (dane z 2009 roku).

Faktury, wezwania do zapłaty, wyciągi bankowe, pisma urzędowe, wiadomości marketingowe i oferty handlowe - to najczęstsze przedmioty tradycyjnej korespondencji pocztowej. Firma, która wysyła tysiące listów miesięcznie musi liczyć się z ogromnymi wydatkami. Ręczne składanie dokumentów, pakowanie w koperty, zaklejanie i droga na pocztę - to proste czynności, które jednak są niemożliwe do wykonania przez jednego pracownika sekretariatu, działu recepcji czy administracji, szczególnie gdy liczy się czas i systematyczność. A dodatkowe etaty to kolejne koszty dla przedsiębiorstwa. To sprawia, że wiele firm, których problemem jest uporanie się ze zbyt dużą ilością przesyłek pocztowych, szuka alternatywnych rozwiązań, tańszych i skuteczniejszych, które zmniejszą koszty, a jednocześnie ułatwią proces wysyłania listów.

Coraz popularniejsze na rynku systemy kopertujące z powodzeniem wykorzystywane są zarówno przez duże korporacje, które na co dzień wysyłają setki listów i przesyłek pocztowych, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa, którym bardziej opłaca się zakup funkcjonalnego urządzenia niż tworzenie nowego miejsca pracy dla osoby wykonującej tylko te czynności. Przeglądając oferty firm zajmujących się dostarczaniem usług i urządzeń do kopertowania można wyodrębnić trzy grupy odbiorców - firmy, które zakupują maszynę kopertującą i obsługują ją samodzielnie, firmy, które posiadają maszynę, jednak jej obsługę zlecają firmie zewnętrznej oraz ci przedsiębiorcy, którzy szukają rozwiązań opartych o pełen outsourcing - wtedy działania związane z kopertowaniem przejmuje firma zewnętrzna.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.