Świat już wie, że PR stał się niezwykle uniwersalny. Za pomocą środków masowego przekazu podaje on na tacy mnóstwo technik komunikacji wywołując wiele kontrowersji, poruszając tematy dotyczące szeroko pojętej kultury, poglądów, ideologii etc. PR skłania do zastanowienia, a tym samym do rozpoczęcia konstruktywnej i odpowiedzialnej dyskusji.
Zainteresowanie i zaangażowanie PR w sprawy tego świata osiągnęło poziom globalny. Tysiące mieszkańców Chin studiuje PR, Arabowie z Palestyny doskonale wykorzystują PR do rozgrywek politycznych z Izraelem, większość niezadowolonych ze swoich warunków życia mieszkańców państw wychodzi na ulicę by ich inicjatywy były opisane przez media. Co więcej, niektóre kraje zabroniły świadczenia usług z zakresu PR organizacjom terrorystycznym.
Od czasu stworzenia pełnej definicji Public Relations i usystematyzowania znaczenia i zadań stojących przed tą dziedziną komunikacji wiele się zmieniło. Dziś, z pełnym przekonaniem można stwierdzić, że zasięg PR stał się międzynarodowy, a w krajach wysoko rozwiniętych zyskał ogromne znaczenie. W zasadzie żadna z większych, nastawionych na progres firm nie jest w stanie działać bez PRu.
Nikt inny jak właśnie specjaliści z zakresu PR docierają do lokalnych kultur na całym świecie próbując je zrozumieć i sprostać ich oczekiwaniom. Wobec tego najważniejszym celem PR jest zdobycie wiedzy na temat określonego regionu, społeczności, jak również mniejszości etnicznej czy kulturowej. Dzięki nawiązaniu dialogu można zdobyć klucz do odpowiedzialnego rozpoczęcia działań, czyli wiedzę specjalistyczną. PR uczy zatem odpowiedzialnej rozmowy i patrzenia na rzeczywistość z wielu perspektyw.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?